TR
Español
日本語
中文

Adınızı NASA'nın Europa Clipper'ına eklemek için zaman doluyor

NASA 2030 yılında Jüpiter'in uydusuna gitmeyi amaçlayan Europa Clipper görevinde her kıtadan binlerce ismi uzaya taşıyacak. Şişedeki Mesaj kampanyasına katılmak için zaman doluyor.

Haber Giriş Tarihi: 15.11.2023 10:54
Haber Güncellenme Tarihi: 15.11.2023 13:18
Kaynak: ALİ GÜRELİ
Adınızı NASA'nın Europa Clipper'ına eklemek için zaman doluyor

ALİ GÜRELİ

(İLKHABER) - National Aeronautics and Space Administration (NASA) 2030 yılında Jüpiter'in uydusuna gitmeyi amaçlayan Europa Clipper görevinde her kıtadan binlerce kişinin ismini uzaya taşıyacak. Şişedeki Mesaj kampanyasına katılımda son tarih açıklandı.

Jüpiter'in uydusu Europa'yı keşfedecek uzay aracına binecek mikroçipe isminizi eklemeniz için sayılı haftalar kaldı.

Başta ABD olmak üzere dünyanın her kıtasından kişilerin isimlerini Mars'ın ötesindeki derin uzaya, Jüpiter'e ve onun uydusu Europa'ya kadar gönderme şansı her gün bulunmuyor. Ancak NASA'nın Europa Clipper'ı ile bu fırsata sahipsiniz. Okyanusların donmuş bir dış kabuğun altında saklandığı bu buzlu aya doğru 1,8 milyar mil (2,6 milyar kilometre) yolculuk yapan uzay aracında isimler yer alacak. NASA'nın “Şişedeki Mesaj” kampanyasına katılmak için son tarih açıklandı.

jupiter

Haziran 2023'de başlanılan kampanyada 1 milyona yakın kişi internet üzerinden isimlerinin kaydını yaptırdı. Tüm isimler toplandıktan sonra, NASA'nın Güney Kaliforniya'daki Jet Propulsion Laboratuvarı'ndaki Mikro Cihazlar Laboratuvarı'ndaki teknisyenler, bunları bir kuruş büyüklüğündeki silikon mikroçip üzerine kalıplamak için bir elektron ışını kullanacak. Metnin her satırı insan saçı genişliğinin 1/1000'inden (75 nanometre) daha küçük olacak.

Çip, ABD'li Şair Ada Limón'un görevi kutlamak için yazdığı "Gizeme Övgüsü" adlı orijinal şiirin kazındığı metal bir plakaya takılacak. Uzay aracının dış kısmında yer alan şiir ve isimler, okyanus dünyasının yaklaşık 50 yakın uçuşu sırasında şişedeki bir mesaj gibi olacak.

Jupiter- Şişedeki mesaj

Uzay aracının bilim araçları yükü, ayın yaşamı destekleyip destekleyemeyeceğini belirlemek için Europa'nın yeraltı okyanusu, buzlu kabuğu ve atmosferi hakkında veri toplarken, misyon bu yörüngeler sırasında yarım milyar mil (800 milyon kilometre) yol kaydedecek.

Europa Clipper'ın montajı JPL'de tamamlandıktan sonra yörünge aracı, Ekim 2024'teki fırlatılışına hazırlık amacıyla NASA'nın Florida'daki Kennedy Uzay Merkezi'ne gönderilecek.

“Şişedeki Mesaj”, NASA'nın güneş sistemimizi ve ötesini keşfeden uzay araçlarına ilham verici mesajlar gönderme konusundaki uzun geleneğinden geliyor. Program, Voyager uzay aracının 1977'de yaptığı gibi, dünyadaki yaşam çeşitliliğini yansıtan ses ve görüntülerden oluşan bir zaman kapsülü göndererek dünyanın dört bir yanındaki insanların hayal gücünü harekete geçirmeyi amaçlıyor.

Jupiter- Şişedeki mesaj 2

Misyon hakkında

Europa Clipper'ın temel bilimsel hedefi, Jüpiter'in buzlu uydusu Europa'nın altında yaşamı destekleyebilecek yerlerin olup olmadığını belirlemektir. Misyonun üç ana bilimsel hedefi, ayın buzlu kabuğunun kalınlığını ve altındaki okyanusla olan yüzey etkileşimlerini belirlemek, bileşimini araştırmak ve jeolojisini karakterize etmektir. Misyonun Europa'yı ayrıntılı olarak keşfetmesi, bilim adamlarının gezegenimizin ötesinde yaşanabilir dünyaların astrobiyolojik potansiyelini daha iyi anlamalarına yardımcı olacak.

Jupiter- Şişedeki mesaj 3

NASA’nın 2030’da Jüpiter’in ikinci Galile uydusu Europa’ya inecek olan Europa Clipper ile 31 Aralık’a kadar NASA’nın web sitesine başvurmanız gerekiyor.

Kaynak: ALİ GÜRELİ

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.