TR
Deutsch
Español
日本語
中文

Bilim insanları Webb uzay teleskobu tarafından tespit edilen kozmik 'soru işaretini' açıklıyor

Haber Giriş Tarihi: 10.08.2023 08:40
Haber Güncellenme Tarihi: 10.08.2023 08:40
Kaynak: Haber Merkezi
ilkhaber-gazetesi.com

SERHAT AKARSU

(İLKHABER) - Evrenin enginliğini araştıran bilim insanları için hala var olan sayısız bilinmeyen göz önüne alındığında, dev bir soru işareti gibi görünen şeyin derin uzayda yakın zamanda keşfedilmesi son derece uygun görünüyor.

James Webb Uzay Teleskobu tarafından yakalanan parlak, belirgin işaret açıkça bir soru işareti şeklini taşıyor ve bazı yıldız gözlemcilerinin kozmosun bizimle dalga geçip geçmediğini merak etmesine ya da belki de ortaya çıkarabileceği sırlar için uzayın derinliklerini araştırmaya devam etmemiz için bizi motive etmesine neden oluyor.

Ancak görüntüyü analiz etmek için biraz zaman harcadıktan sonra, bilim insanları bunun büyük olasılıkla bir çift galaksinin birleşmesini gösterdiğine ve Webb'in perspektifinin olayın tanıdık noktalama işareti şeklini almasına neden olduğuna inanıyorlar.

Webb'in bilim operasyonlarını yöneten Baltimore'daki Uzay Teleskobu Bilim Enstitüsü (STScI) space.com'a yaptığı açıklamada, "Muhtemelen uzak bir galaksi ya da etkileşimleri çarpık soru işareti şekline neden olmuş olabilecek etkileşim halindeki galaksiler" dedi.

"Bunun ne olduğunu kesin olarak anlamak için daha fazla takip gerekecek" diyen enstitü, bunun gökbilimcilerin kozmik bir soru işaretini ilk kez görmeleri olabileceğini de sözlerine ekledi.

İşareti içeren görüntü Webb ekibi tarafından Haziran sonunda yayınlandı, ancak daha yeni yeni geniş çapta ilgi görmeye başladı.

Görüntünün ana kısmı (aşağıda) Vela Takımyıldızı'nda Dünya'dan 1.470 ışık yılı uzaklıkta bulunan ve aktif olarak oluşmakta olan iki genç yıldıza (Herbig-Haro 46/47) ayrıntılı bir bakış sunuyor. Yıldızlar, büyürken beslendikleri bir malzeme diski ile çevrilidir. Soru işareti görüntünün alt kısmında arka planda hemen hemen görülebiliyor (etrafına yeşil bir daire koyduk).

cosmic-webb

Dünya'dan yaklaşık bir milyon mil uzakta bulunan Webb teleskobu, geçtiğimiz günlerde uzayın derinliklerinden bir başka çarpıcı görüntü paylaşarak faaliyetlerinin birinci yılını kutladı.

10 milyar dolarlık proje NASA, Avrupa Uzay Ajansı ve Kanada Uzay Ajansı'nı kapsayan bir işbirliğidir. Amaç, evrenin kökenleri hakkında çığır açıcı keşifler yapmak ve aynı zamanda yaşamı destekleyebilecek uzak gezegenleri aramaktır.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.