#adana

İLKHABER-Gazetesi - adana haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, adana haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Dr. Şevkin: Türkiye tarımı, tarihinin en ağır krizlerinden birini yaşıyor Haber

Dr. Şevkin: Türkiye tarımı, tarihinin en ağır krizlerinden birini yaşıyor

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Adana Milletvekili, TBMM Başkanlık Divanı Üyesi Dr. Müzeyyen Şevkin, Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu’nda görüşülen “Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu ile Çeltik Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi”nin ikinci bölümü üzerinde şahsı adına söz alarak Türkiye tarımının içinde bulunduğu tabloyu eleştirdi. Kürsüden yaptığı konuşmada Türkiye tarımının tarihinin en ağır krizlerinden birini yaşadığını vurgulayan Dr. Şevkin, üreticinin yalnız bırakıldığını, tarım alanlarının daraltıldığını, ithalat politikalarının ise yerli üreticiyi bitirme noktasına getirdiğini söyledi. “ÇİFTÇİNİN ALIN TERİ KURUMADAN İTHALAT YAPILIYOR” Dr. Şevkin, “Bakınız, kentim Adana'da ve Çukurova'da karpuz hasadı başlayacak, turfanda karpuzdan çiftçi biraz kazanç sağlayacak, hemen Mısır’dan ithalat yapıyorsunuz. Yine, buğday hasadı başlayacak, savaş hâlindeki Ukrayna'dan buğday ithal ediyorsunuz; pirinci Çin'den, Amerika'dan ithal ediyorsunuz. Yine, pamuk hasadı başlayacak, Amerika'dan, Kanada'dan pamuk ithal ediyorsunuz. Çiftçinin alın teri daha kurumadan ithalat gemileri kapıya dayanıyor. Türkiye köylüsü eli böğründe beklerken siz, yerli ve millî olduğunu iddia edenler yabancı köylüye kazandırıyorsunuz. Sevsinler sizin yerliliğinizi ve millîliğinizi!” dedi. “ÇİFTÇİ BORÇLANARAK ÜRETMEK ZORUNDA KALIYOR” Üretim maliyetleri ile açıklanan alım fiyatları arasındaki uçuruma dikkat çeken Dr. Şevkin, çiftçinin zarar etmeye mahkûm edildiğini söyledi. Bir ton buğdayın üretim maliyetinin 24 bin 500 lirayı aştığını belirten Dr. Şevkin, Toprak Mahsulleri Ofisi tarafından açıklanan 16 bin 500 liralık alım fiyatının üreticiyi korumaktan uzak olduğunu ifade etti. Arpa alım fiyatının da desteklemeler hariç ton başına 12 bin 750 lira olarak açıklandığını hatırlatan Dr. Şevkin, “Çiftçiye ‘Üret ama zarar et, çalış ama kazanma, ek ama borçlan’ deniliyor. Böyle bir üretim modeli sürdürülebilir değildir” diye konuştu. “NARENCİYE ÜRETİCİSİ BAHÇESİNİ SÖKMEK ZORUNDA KALIYOR” Narenciye üreticilerinin yaşadığı sorunları da gündeme taşıyan Dr. Şevkin, tüketicinin yüksek fiyatlarla karşı karşıya kaldığını belirterek, “Bugün kafelerde ve restoranlarda bir bardak portakal suyu 200 ila 400 lira arasında satılıyor. Maalesef bu duruma rağmen zarar eden, alın terinin karşılığını alamayan üretici Adana ve Çukurova’da limon, portakal, mandalina ve greyfurt bahçelerini söküyor. Narenciye üreticisi maliyetler karşısında ayakta kalamıyor. Tarımsal üretimde yaşanan gerileme Türkiye’nin gıda güvenliğini tehdit ediyor. Çiftçi üretmezse kim üretecek? Köylü toprağını terk ederse bu ülkenin gıdasını kim sağlayacak? İfadelerini kullandı. Tarım Kanunu’nun 21’inci maddesini hatırlatan Dr. Şevkin, tarımsal desteklerin Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yüzde 1’inden az olamayacağının kanunla hüküm altına alındığını belirtti. 2026 yılı için çiftçilere verilmesi gereken destek miktarının yaklaşık 722 milyar lira olduğunu ifade eden Dr. Şevkin, bütçeden ayrılan kaynağın ise yalnızca 168 milyar lira seviyesinde kaldığını söyledi. Dr. Şevkin, “Çiftçinin yaklaşık 600 milyar liralık yasal alacağı ödenmedi. Çiftçinin anasının ak sütü gibi helal olan hakkı yıllardır teslim edilmiyor. 2007-2026 döneminde tarıma verilmesi gereken toplam desteğin 2 trilyon 671 milyar lira olması gerekiyordu. Fiilen ödenen destek 686 milyar lirada kaldı. Çiftçiler, yıllardır büyük bir hak kaybına uğruyor” diye konuştu. “MEVSİMLİK TARIM İŞÇİLERİ İNSANCA YAŞAM KOŞULLARINA KAVUŞTURULMALIDIR” Konuşmasında mevsimlik tarım işçilerinin yaşadığı sorunlara da dikkat çeken CHP’li Dr. Şevkin, milyonlarca insanın insan onuruna yakışmayan koşullarda yaşam mücadelesi verdiğini söyledi. Mevsimlik tarım işçilerinin temiz suya, sağlıklı barınma koşullarına, eğitime ve sağlık hizmetlerine erişimde ciddi sorunlar yaşadığını belirten Dr. Şevkin, çocukların eğitim hakkının korunması gerektiğini vurguladı ve tarım işçilerinin sigortalılık haklarının güvence altına alınması çağrısında bulunarak devletin bu konuda daha etkin adımlar atması gerektiğini ifade etti. “ÇİFTÇİYİ YAŞATMAK ÜLKEYİ YAŞATMAKTIR” Mustafa Kemal Atatürk’ün “Köylü milletin efendisidir” sözünü hatırlatan Dr. Şevkin, tarımın bağımsızlık, milli güvenlik ve gıda güvencesi anlamına geldiğini, çiftçinin yalnız bırakılmasının Türkiye’nin geleceğini tehlikeye atacağını vurgulayarak, “Bugün çiftçi yalnız bırakılırsa yarın sofralarımız boş kalacaktır. İthalatı değil üretimi, yabancı çiftçiyi değil kendi çiftçimizi desteklemek zorundayız. Unutulmamalıdır ki çiftçiyi yaşatmak ülkeyi yaşatmaktır” şeklinde konuştu.

Başkan Avan: Pozantı Gençlik Merkezi ilçenin yeni buluşma noktası olacak Haber

Başkan Avan: Pozantı Gençlik Merkezi ilçenin yeni buluşma noktası olacak

Pozantı Belediyesi tarafından ilçeye kazandırılacak olan ve inşaat çalışmaları muazzam bir hızla devam eden Gençlik Merkezi'nde denetimlerde bulunan Pozantı Belediye Başkanı Ali Avan, modern tesisin 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nda gençlerin hizmetine sunulacağını bildirdi. Başkan Avan, "Üretken Belediyecilik" vizyonu doğrultusunda Adana ve ilçe halkına kalıcı eserler bırakmaya devam ediyor. İlçede hayata geçirilen birçok yenilikçi hizmetin ardından, gençlerin sosyal, kültürel ve sportif gelişimlerine doğrudan katkı sağlamak amacıyla projelendirilen Gençlik Merkezi'nde inşaat süreci büyük bir titizlikle yürütülüyor. Ekipler, tesisin planlanan takvime eksiksiz bir şekilde yetiştirilmesi için mesai mefhumu gözetmeksizin çalışıyor. BAŞKAN AVAN SÜRECİ BİZZAT SAHADA DENETLEDİ Hizmet kalitesini en üst düzeyde tutmak amacıyla saha çalışmalarını yakından takip eden Pozantı Belediye Başkanı Ali Avan, yapım aşaması süren Gençlik Merkezi inşaat alanını ziyaret etti. Alanda kapsamlı incelemelerde bulunan Başkan Avan, yetkililerden ve teknik ekiplerden yapının fiziki durumu, ilerleme kaydedilen aşamalar ve süreç yönetimi hakkında detaylı bilgi aldı. İş güvenliği ve kalite standartlarından taviz verilmeden yürütülen projenin, ilçenin modern dokusuna büyük bir değer katacağı vurgulandı. “POZANTI GENÇLİK MERKEZİ İLÇENİN YENİ BULUŞMA NOKTASI OLACAK” İnşaat alanındaki denetimlerinin ardından basın mensuplarına ve kamuoyuna değerlendirmelerde bulunan Pozantı Belediye Başkanı Ali Avan, ilçeye duyduğu hizmet sevdasını ve gençlere verdikleri önemi şu sözlerle ifade etti: "Göreve geldiğimiz ilk günden bu yana hemşehrilerimize verdiğimiz her sözü yerine getirmenin haklı gururunu yaşıyoruz. 'Üretken Belediyecilik' vizyonumuzun en güzel yansımalarından biri olan Pozantı Gençlik Merkezimiz, ilçemizde hızla yükseliyor. Gençlerimiz bizim geleceğimizdir; onların donanımlı, vizyon sahibi ve sosyal bireyler olarak yetişebileceği, güvenle vakit geçirebileceği modern bir tesis inşa ediyoruz. Bugün inşaat alanında yaptığımız incelemelerde gördük ki, ekiplerimiz büyük bir titizlikle ve muazzam bir hızla çalışıyor. Bu merkez, yalnızca bir bina değil; Pozantı'nın yeni çekim ve buluşma noktası, Adana'mızın örnek projelerinden biri olacaktır. Cumhuriyetimizin kuruluş yıldönümü olan 29 Ekim'de çifte bayram yaşamak ve bu kıymetli eseri gençlerimize armağan etmek için gece gündüz demeden, canla başla Pozantı'mızı ilmek ilmek dokumaya, memleketimize hizmet etmeye devam edeceğiz." CUMHURİYET BAYRAMI'NDA ÇİFTE COŞKU HEDEFLENİYOR Pozantı'nın sosyal yaşamına güçlü bir ivme kazandıracak olan Gençlik Merkezi'nin, 29 Ekim tarihinde tamamlanarak vatandaşların kullanımına açılması planlanıyor. Tesisin hizmete girmesiyle birlikte gençler; eğitimden sanata, spordan teknolojiye kadar birçok alanda kendilerini geliştirebilecekleri modern bir merkeze kavuşmuş olacak.

Adana Kozan'da yeni itfaiye merkezi tartışması: Afet durumunda saniyeler kritik önem taşıyor Haber

Adana Kozan'da yeni itfaiye merkezi tartışması: Afet durumunda saniyeler kritik önem taşıyor

Aadana Kozan Kent Konseyi Başkanı Can Karaoğlan, Adana Büyükşehir Belediyesi tarafından ilçeye yeni bir itfaiye binası kazandırılmasını hizmet açısından olumlu karşıladıklarını ancak seçilen yerin şehircilik ve ulaşım açısından ciddi sorunlar oluşturacağını söyledi. Adana'nın Kozan ilçesinde Adana Büyükşehir belediyesi tarafından yapımı süren yeni itfaiye hizmet binasının otogar yanındaki alana inşa edilmesine yönelik tepkiler sürüyor. Kozan Kent Konseyi Başkanı Can Karaoğlan, yaptığı basın açıklamasında, itfaiye binasının seçilen konumunun yanlış olduğunu savunarak kararın yeniden değerlendirilmesini istedi. Karaoğlan, Adana Büyükşehir Belediyesi tarafından ilçeye yeni bir itfaiye binası kazandırılmasını hizmet açısından olumlu karşıladıklarını ancak seçilen yerin şehircilik ve ulaşım açısından ciddi sorunlar oluşturacağını öne sürdü. Otogar bölgesinin ilçenin en yoğun trafik noktalarından biri olduğunu belirten Karaoğlan, acil durumlarda itfaiye araçlarının bu yoğunluk nedeniyle müdahalede gecikme yaşayabileceğini ifade etti. Karaoğlan açıklamasında, "Yangın, deprem ve diğer afetlerde saniyelerin kritik önem taşıdığı bir noktada, itfaiye araçlarının yoğun otogar trafiğinin içinden çıkmaya çalışması şehircilik ilkelerine ve kamu yararına uygun değildir" dedi. Büyükşehir Belediyesi'nin şehir çeperlerinde ve ana arterlere doğrudan bağlantısı bulunan alternatif alanlara sahip olduğunu ileri süren Karaoğlan, itfaiye binasının daha stratejik bir noktaya taşınması gerektiğini savundu. Kent Konseyi olarak hizmete değil, yanlış planlandığını düşündükleri yatırıma karşı olduklarını vurgulayan Karaoğlan, "İtfaiye binasının hem personelin daha verimli çalışabileceği hem de şehir trafiğini olumsuz etkilemeyecek uygun bir noktada yapılmasını istiyoruz. Teknik birimler tarafından yeniden değerlendirme yapılmasını bekliyoruz" ifadelerini kullandı. Kozan Kent Konseyi, kararın gözden geçirilmesi çağrısında bulunarak ilçenin geleceği ve kamu yararı açısından sürecin ortak akılla yürütülmesi gerektiğini kaydetti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.