#Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur

İLKHABER-Gazetesi - Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Yağmur: Sigorta sistemindeki sorunlar nedeniyle 7 milyon araç sigortasız trafikte seyrediyor Haber

Yağmur: Sigorta sistemindeki sorunlar nedeniyle 7 milyon araç sigortasız trafikte seyrediyor

Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, araç sigortalarında yaşanan yüksek prim artışları ve uygulama farklılıklarının vatandaşları mağdur ettiğini belirterek, sigorta sisteminde kapsamlı düzenlemelere ihtiyaç olduğunu söyledi. Trafikte milyonlarca aracın zorunlu trafik sigortası olmadan seyir halinde olduğunu ifade eden Yağmur, hem sürücülerin hem de sektörün sorunlarının çözülmesi için adil ve sürdürülebilir bir sistem oluşturulması gerektiğini vurguladı. “7 MİLYON ARAÇ SİGORTASIZ TRAFİKTE SEYREDİYOR” Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, “Trafikte 34 milyon araç bulunuyor. Bu araçların yaklaşık 7 milyonunun ne kaskosu ne de zorunlu trafik sigortası var. Sadece 9 milyon aracın kaskosu bulunuyor. Düşünebiliyor musunuz? Bugün trafikteki 34 milyon araç bu şekilde seyrediyor. Sigorta primlerinin yüksek olması ve sektörde bir norm birliğinin sağlanamaması nedeniyle insanlar neredeyse araçlarının değeri kadar sigorta bedeli ödemek zorunda kalıyor. Bu nedenle birçok kişi sigorta yaptırmaktan imtina ediyor ya da sigorta yaptıracak gücü bulamıyor. Ayrıca sigorta şirketleri arasında da farklı uygulamalar bulunuyor. Örneğin bir şirket aynı poliçe için 80 bin lira teklif verirken, bir diğeri 60 bin lira, bir başkası ise 90 bin lira isteyebiliyor. Ortak bir standart oluşturulamadığı için vatandaşlar sigorta şirketlerine de tam anlamıyla güven duyamıyor. Bu nedenle çoğu zaman en ucuz poliçe tercih ediliyor; ancak poliçenin kapsamındaki teminatlar yeterince incelenemiyor” ifadelerini kullandı. “VATANDAŞ SİGORTA ŞİRKETLERİ NEDENİYLE MAĞDUR OLUYOR” Saruhan Yağmur zorunlu trafik sigortası ve kasko uygulamalarında norm birliği sağlanması gerektiğini belirterek şunları söyledi: “Hasar meydana geldiğinde ya da Allah korusun ölümle sonuçlanan bir olay yaşandığında, bazı durumların teminat kapsamında olmadığı söylenebiliyor. Bu nedenle zorunlu trafik sigortası ve kasko sigortalarında bir norm birliği sağlanması gerekiyor. Özellikle araç fiyatlarının da oldukça yükseldiği bir dönemde bu konunun piyasanın keyfine bırakılmaması lazım. Bu noktada yapılması gereken nedir? Bir tavan ve taban fiyat uygulaması mı getirilecek, yoksa primler vatandaşın ödeyebileceği seviyelere mi çekilecek? Çünkü bir yılda yüzde 100 zam yapılması makul görünmüyor. Bu oran, açıklanan enflasyon rakamlarıyla da uyumlu değil. Üstelik araç fiyatlarında zaman zaman kampanyalar ve indirimler görülebiliyor; yani fiyatlar her zaman yükselmiyor, gerileyebiliyor da. Ancak vatandaşların sigorta şirketleriyle ilgili ciddi mağduriyetleri bulunuyor. Elbette aynı sorunlar ticari araçlar için de geçerli. Örneğin, bir kişi 10 yıldır ehliyet sahibi olabilir ve aktif olarak araç kullanıyor olabilir; ancak aracın kendi üzerine kayıtlı olmaması nedeniyle ilk kez kendi adına araç satın aldığında farklı bir risk kategorisinde değerlendiriliyor. Böyle bir uygulama ne kadar doğru? İnsanlar 30 yıldır şoförlük yapıyor olsa bile, kendi adına ilk kez araç aldığı için yüksek primlerle karşılaşabiliyor. Bu durum hakkaniyetli değildir.” “SİGORTA SİSTEMİNDEKİ SORUNLAR ACİLEN ÇÖZÜLMELİ” Yağmur Özel araçlar, ticari araçlar ve nakliye araçları dahil olmak üzere tüm taşıtları kapsayan bir sigorta sisteminin oluşması için çağrıda bulunarak, “Bu nedenle karayollarında seyreden tüm araçlar için; özel araçlar, ticari araçlar ve nakliye araçları dâhil olmak üzere sigorta sistemindeki bu sorunların çözülmesi gerekiyor. Sigorta primlerindeki artışların gerekçesi olarak parça fiyatlarının yükselmesi gösteriliyor. Ancak bu durumun yeniden değerlendirilmesi, primlerin adil bir şekilde belirlenmesi ve enflasyon oranlarıyla uyumlu hâle getirilmesi gerekiyor. Aksi takdirde insanlar araç kullanmaktan ve sigorta yaptırmaktan kaçınmaya başlıyor. Bugün yaklaşık 7 milyon aracın zorunlu trafik sigortasının bulunmaması da ortada ciddi bir sorun olduğunu gösteriyor. Bu sorunun çözümü için kapsamlı ve kalıcı düzenlemelere ihtiyaç vardır” şeklinde konuştu.

Başkan Yağmur’dan kritik uyarı: Merdiven altı uygulamalarla bayramda sağlığınızdan olmayın Haber

Başkan Yağmur’dan kritik uyarı: Merdiven altı uygulamalarla bayramda sağlığınızdan olmayın

Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, Kurban Bayramı öncesinde kayıt dışı kıyma çekimi ve yetkisiz kasaplık faaliyetlerine karşı vatandaşları uyardı. Yağmur, özellikle bayram dönemlerinde artan kontrolsüz uygulamaların hem halk sağlığını hem de kayıtlı esnafı olumsuz etkilediğini belirterek, kurban kesimlerinin hijyen ve yasal çerçevede yapılması gerektiğini vurguladı. “ACEMİ VE EHLİYETSİZ KİŞİLERE İTİBAR ETMEYİN” Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur kurban ibadetinin hijyen, sağlık ve çevre sorumluluğu gerektirdiğini belirterek, “Kasaplık mesleği bayramdan bayrama yapılacak geçici bir kazanç kapısı değildir. Kurban ibadeti, dini hassasiyetin yanı sıra hijyen, sağlık ve çevre sorumluluğu da gerektirmektedir. Sokak aralarında, apartman önlerinde ve gelişigüzel alanlarda yapılan kesimler hem vatandaşları rahatsız etmekte hem de ciddi sağlık riskleri oluşturmaktadır. Acemi ve ehliyetsiz kişiler tarafından yapılan kesimler için kurban kesecek vatandaşların itibar etmemelerini istiyoruz” şeklinde konuştu. “MERDİVEN ALTI UYGULAMALARA ETLERİNİZİ TESLİM ETMEYİN” Kurban Bayramı döneminde sokaklarda hijyenik olmayan ve paslı kıyma makineleriyle yapılan işlemlere dikkat çeken Saruhan Yağmur, “Her Kurban Bayramı’nda olduğu gibi bu yıl da farklı meslek grupları sokaklarda hijyenik olmayan ve paslı kıyma makineleriyle kıyma çekmektedir. Kurban Bayramı yaklaştığında farklı meslek grupları kasaplık yapmaya yöneliyor. Depolarından kıyma makinelerini çıkarıyorlar. Yılda bir kez ortaya çıkan, ‘merdiven altı’ diye tabir ettiğimiz bu makineler küflü ve paslı bir şekilde, hijyenik olmayan ortamlarda kullanılıyor. Sokak aralarında, kapı önlerine konularak vatandaşların kurban etleri rastgele çekiliyor. Biz diyoruz ki gıda terörüne etlerinizi teslim etmeyiniz” ifadelerini kullandı.

Adana Kasaplar Odası Başkanı Yağmur’dan bayram öncesi önemli uyarılar Haber

Adana Kasaplar Odası Başkanı Yağmur’dan bayram öncesi önemli uyarılar

Kurban Bayramı’na sayılı günler kala Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, vatandaşlara trafik güvenliği konusunda uyarılarda bulundu. Bayram tatilinin 9 güne çıkarılmasıyla birlikte artacak yol yoğunluğuna dikkat çeken Yağmur, sürücülere dikkatli olmaları için çağrıda bulundu. “BAYRAM TATİLİ ACIYA DÖNÜŞMEMELİ” Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, “Bilindiği üzere Sayın Cumhurbaşkanımız, bu yıl da Kurban Bayramı tatilini 9 güne çıkardı. İnsanlarımız; büyük şehirlerden tatil beldelerine, memleketlerine ve köylerine gitmek üzere yola çıkacak. Okulların da tatile girmesiyle birlikte aileler için önemli bir tatil fırsatı doğdu. Büyük şehirlerde sakinlik yaşanırken vatandaşlarımız bayram hazırlıklarını tamamladı; şekerini, çikolatasını aldı ve misafirlerini ağırlamaya hazırlanıyor. Ancak en çok dikkat edilmesi gereken konu, bayram tatilinin acıya dönüşmemesidir. Bu nedenle trafikte çok dikkatli olunmalı” ifadelerini kullandı. “TRAFİK KURALLARINA MUTLAKA UYULMALI” Sürücülere uyarılarda bulunan Saruhan Yağmur, “Araçların periyodik bakımları mutlaka yaptırılmalı. Sürücüler, sağlık durumlarını kontrol etmeli ve yeterince dinlenmeden yola çıkmamalı. Trafik kazalarının yoğun yaşandığı saatler dikkate alınmalı. Ailece çıkılan yolculuklar, bayram sevincini acıya dönüştürmemeli. Özellikle yağışlı havalarda yolların kayganlaşması ve oluşan su birikintileri sürücüler için ciddi risk oluşturabiliyor. Bu nedenle trafik ışıklarına, trafik ekiplerinin yönlendirmelerine ve yol uyarılarına mutlaka dikkat edilmeli. Bayramı gerçek anlamda bayram tadında geçirmek için herkes üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmeli. Geçtiğimiz yıl bayram tatilinde 7 binden fazla trafik kazası meydana geldi. Bu kazalarda 72 vatandaşımız hayatını kaybederken, yaklaşık 12 bin vatandaşımız da yaralandı. Bayramlar; insanların bir araya geldiği, dini vecibelerini yerine getirdiği özel günlerdir. Ancak trafik kazaları nedeniyle yaşanan kayıplar hepimizi derinden üzüyor. Maddi zararlar bir şekilde telafi edilebilir, fakat kaybedilen canların geri dönüşü yoktur. Kimsenin ailesinden ve sevdiklerinden kopmamasını diliyoruz. Bu vesileyle tüm vatandaşlarımızın Kurban Bayramı’nı kutlıyor, bayramın ülkemizde barışın, kardeşliğin ve dayanışmanın pekiştiği güzel günlere vesile olmasını temenni ediyorum” şeklinde konuştu.

Adana’da Kurban Bayramında yetkisiz kıyma çekene 17 bin 580 TL ceza Haber

Adana’da Kurban Bayramında yetkisiz kıyma çekene 17 bin 580 TL ceza

Kurban Bayramı döneminde uygunsuz yerlerde ve hijyenik olmayan alanlarda kıyma çekenler, vatandaşın sağlığı ile oynuyor. Bayramın ilk gününden itibaren mesai yapan kasaplar etleri vatandaşların isteğine göre hazırlarken bayram boyunca kuaför, oto tamircisi ve mahalle aralarında bazı ev ve iş yerlerinde ruhsatsız kıyma çekiliyor. Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, izinsiz ve yetkisiz kıyma çekimi yapan kişilere 17 bin 580 lira idari para cezası kesileceğini açıkladı. "İŞİNİN EHLİ OLMAYAN İNSANLAR KIYMA ÇEKİYOR" İHA muhabirine konuşan Başkan Yağmur, "Kurban Bayramı’nda vatandaşlarımız etlerini yetkili kasaplara çektirsinler. Etlerini paslı olmayan, temiz kıyma makinelerinde çektirmelerini istiyoruz. Her sene maalesef işinin ehli olmayan insanlar kıyma çekiyor. Türkiye genelinde kasaplar odalarının vermiş olduğu hiçbir kimseye hayvan kestirmesinler" dedi. "17 BİN 580 TL İDARİ PARA CEZASI KESİLECEK" İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekiplerinin bayram boyunca sahada olacağını anlatan Yağmur, "Ekipler bayram boyu sahada olacak ve paslı kıyma makinelerini, seyyar makineleri toplayacak. Ayrıca o şahıslara kabahatler kanununa göre 17 bin 580 TL idari para cezası kesecekler. Ayrıca da bayram bitene kadar kıyma makinesine el konulacak" ifadelerini kullandı. Kasap Güngör Güler ise işinin ehli olmayan çok sayıda kişinin Kurban Bayramı’nda kıyma çekimi yaptığını ve insanları mağdur ettiğini söyledi.

Yağmur: Esnaf yüksek faiz yükü altında eziliyor Haber

Yağmur: Esnaf yüksek faiz yükü altında eziliyor

Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, vergi ve SGK borçlarına yönelik yapılandırmalarda uygulanan yüksek faiz oranlarının esnafı zor durumda bıraktığını belirterek, mevcut ekonomik şartlarda küçük esnafın ayakta kalmakta güçlük çektiğini söyledi. Yağmur, faizlerin düşürülmesi ve esnafın ödeme koşullarının yeniden düzenlenmesi için çağrıda bulundu. “ESNAF YÜKSEK FAİZ YÜKÜ ALTINDA EZİLİYOR” Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur hem Maliye Bakanlığı hem de Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından Bağ-Kur ve SSK borçlarının 72 aya kadar yapılandırıldığını ancak uygulanan faiz oranlarının sürdürülebilir olmadığını belirterek, “Hem Maliye Bakanlığı hem de Sosyal Güvenlik Kurumu, Bağ-Kur ve SSK borçlarını 72 aya kadar yapılandırıyor. Ancak uygulanan faiz oranı yüzde 39 seviyesinde. İnsanlar artık bırakın ana borcu ödemeyi, faizini bile karşılayamaz hale geliyor. Bu nedenle esnaf, söz konusu yapılandırmaları cazip bulmuyor. Vergi dairesi ve sosyal güvenlik kurumuna olan borçların 72 aya bölünmesi ilk bakışta olumlu bir adım gibi görünse de yüksek faiz oranları nedeniyle ödeme planları sürdürülebilir olmuyor. İnsanlar zaten mevcut taksitlerini ödemekte zorlanıyor. Böyle bir ortamda yüksek maliyetli yapılandırmaların altından kalkmaları mümkün değil. Esnaf borcunu ödemek istiyor ancak mevcut ekonomik şartlar buna izin vermiyor” şeklinde konuştu. “FAİZ VE BORÇ YÜKÜ ESNAFI ZORLUYOR” Dükkânına mal koyamayan, vergi borcunu ve SGK primini ödeyemeyen esnafın rekabet etme şansının kalmadığına dikkat çeken Yağmur, “Esnaf Kefalet Kooperatifleri aracılığıyla verilen kredilere ulaşmak da artık zor hale geldi. Çünkü birçok esnafın vergi dairesine ya da Bağ-Kur’a borcu bulunuyor. Borçlarını kapatmaya çalışan esnaf, aynı zamanda krediye de erişemiyor. Çektiği krediyi ödeyenler ise yeniden kredi kullanamıyor. İnsanlar, başkalarından borç alarak yükümlülüklerini yerine getirmeye çalışıyor. Bu durum esnafı daha da büyük bir çıkmaza sürüklüyor. Dükkânına mal koyamayan, vergi borcunu ve SGK primini ödeyemeyen esnaf nasıl ayağa kalkacak, nasıl rekabet edecek? Türkiye’de yaklaşık iki buçuk milyon esnaf ve sanatkâr bulunuyor. Bu işletmeler piyasadan çekildiğinde yerlerini yenileriyle doldurmak kolay olmuyor. Kapanan iş yerlerinin yeniden ayağa kalkması ise artık çok daha zor hale geliyor. Bir yapılandırma yapılmalı ve insanlar rahatlatılmalı. Faiz oranları mutlaka düşürülmeli. Esnaf çalışıp borcunu ödemek istiyor ancak mevcut şartlarda bunun gerçekleşmesi mümkün görünmüyor. Bu sıkıntının bir an önce çözülmesi gerekiyor. Aksi halde ne esnaf ayağa kalkabilir ne de piyasalar yeniden canlanabilir” ifadelerini kullandı.

Adana Kasaplar Odası Başkanı Yağmur’dan kredi kartı borçları için yapılandırma çağrısı Haber

Adana Kasaplar Odası Başkanı Yağmur’dan kredi kartı borçları için yapılandırma çağrısı

Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, kredi kartı borçları ve esnafın yaşadığı ekonomik sıkıntılara ilişkin açıklamalarda bulundu. Yağmur, Türkiye’de kredi kartı kullanımının artık günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline geldiğini belirterek, yüksek faiz oranları ve borç yükü nedeniyle milyonlarca kişinin ödeme güçlüğü yaşadığını söyledi. Bankalar Birliği, Merkez Bankası ve Hazine ve Maliye Bakanlığı’na çağrıda bulunan Yağmur, kredi kartı borçlarının yeniden yapılandırılması ve faizlere düzenleme getirilmesi gerektiğini ifade etti. “VATANDAŞ KREDİ KARTI BORCUNU ÖDEYEMEZ HALE GELDİ” Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur ülkede kredi kartı kullanan her iki kişiden birinin borçlu durumda olduğunu belirterek, “Ülkemizde kredi kartı kullanan her iki kişiden biri mutlaka borçlu durumda. Türkiye’de toplam 147 milyon kredi kartı bulunuyor ve vatandaşların kredi kartı borcu yaklaşık 3 trilyon liraya ulaşmış durumda. Ayrıca 2 milyon kişi yasal takipte bulunurken, batık kredi miktarı da 323 milyar lirayı buldu. Bu nedenle bankaların, Bankalar Birliği’nin, hatta Merkez Bankası ile Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın devreye girerek bir çözüm üretmesi gerekiyor. Çünkü kredi kartı borçları temerrüde düştüğünde uygulanan yüksek faiz oranları, vatandaşın borcunu ödeme imkânını büyük ölçüde ortadan kaldırıyor” şeklinde konuştu. “HER İKİ KİŞİDEN BİRİ KREDİ KARTI BORCU NEDENİYLE SIKINTILI” Saruhan Yağmur, “Kayıtlı ekonominin olmazsa olmazlarından biri olan kredi kartı alışkanlığı, vatandaşın günlük hayatının her alanında yaygın şekilde kullanılıyor. Dolayısıyla vatandaşın bu sıkıntılardan kurtulmasının tam zamanı. Ne yapılması gerekiyor? Bankalar Birliği’nin kredi kartı temerrüt faizlerini mutlaka bir tavan ve taban uygulamasıyla sınırlandırması gerekiyor. Aksi halde hiç kimse bu borç yükünün altından kalkamıyor. Piyasadaki sıkışıklığın ve hareketsizliğin nedenlerinden biri de toplumdaki her iki kişiden birinin kredi kartı borçları nedeniyle sıkıntı yaşaması. Bu yüzden insanlar günlük hayatta alışverişlerini rahat ve işlevsel şekilde yapamaz hale geldi. Ülkemizde kredi kartı kullanımı artık hayat kurtaran bir noktaya ulaştı. Eskiden esnafın veresiye defterleri vardı. Şimdi ise insanlar ekmek alırken de süt alırken de simit alırken de kredi kartını kullanıyor. Üstelik sistem o kadar yaygın ve çağdaş hale geldi ki artık kartı sorgulamaya bile gerek kalmıyor; sadece POS cihazına yaklaştırıp geçiyorsunuz. Bu kolaylığı kullanan vatandaşların sayısı oldukça yüksek. Bu nedenle kredi kartı borçları ve faizleri konusunda mutlaka bir çözüm bulunması gerekiyor” diye ifade etti. “KREDİ KARTI ARTIK HEM VATANDAŞIN HEM ESNAFIN YÜKÜ OLDU” Yağmur Kredi kartı kullanımının esnafı da zorladığına dikkat çekerek, “İşsizlik ve taksitli harcamalarda kullanılan kredi kartları nedeniyle vatandaşlarımız ciddi sıkıntılar yaşıyor. Maalesef birçok kişi artık bu borçlarla ilgili bir çözüm bekliyor. Vadesi dolan borçlar için ek süre verilmesi ve sıkıntı yaşayan vatandaşlarımızın kredi kartı borçlarının yeniden yapılandırılması gerekiyor. Kredi kartı kullananların mağduriyetini rakamlarla da ortaya koydum; bunların tamamı kayıtlı veriler. Aynı şekilde esnaf da ticari kredi kartı kullanıyor ve asgari ödeme tutarını yatırmak zorunda kalıyor. Ancak bu durum nedeniyle dükkânına, iş yerine yeni ürün alamıyor. Kredi kartları artık günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Esnaf, kredi kartı limiti dolduğu için ürün tedarik edemiyor. Aynı şekilde kredi kartını yapılandırdığında da yüksek faiz ve asgari ödeme yükü nedeniyle bu borcun altından kalkamıyor” ifadelerini kullandı.

Adana Kasaplar Odası Başkanı Yağmur’dan vatandaşlara kurban alımında kritik uyarılar Haber

Adana Kasaplar Odası Başkanı Yağmur’dan vatandaşlara kurban alımında kritik uyarılar

Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayımlanan 2026 yılı dini günler takvimine göre Kurban Bayramı’nın 27 Mayıs 2026’da idrak edilecek olmasıyla birlikte Adana başta olmak üzere kurbanlık pazarlarında hareketlilik başladı. Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, vatandaşları kurbanlık alımı sırasında sağlık, güvenlik ve asayiş konularında dikkatli olmaları konusunda uyardı. “KURBAN BAYRAMI ÖNCESİ ALIMLARDA DİKKATLİ OLUNMALI” Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur kurbanlık seçiminde sağlık kontrollerine dikkat edilmesi gerektiğini belirterek, “Kurban Bayramı yaklaşıyor. Bu süreçte dikkat edilmesi gereken hususlar var ve kurbanlık alırken özenli davranılmalıdır. Her yıl ülkemizde kesilen kurban sayıları değişiklik göstermekle birlikte, bu yıl tahminime göre 850 bin büyükbaş ve yaklaşık 2,5 milyon küçükbaş hayvan kesilecek. Kurban vecibelerinin sağlıklı bir şekilde yerine getirilebilmesi için denetimler; yerel yönetimler, Tarım Bakanlığı, emniyet güçleri ve belediyelerde görevli veteriner hekimler tarafından yapılmaktadır. Hayvanlar, sağlık durumları kontrol edilerek satışa sunulmaktadır” şeklinde konuştu. “KAPKAÇ VE YANKESİCİLİĞE KARŞI DİKKATLİ OLUN” Saruhan Yağmur bu yıl kurbanlık fiyatlarında artış yaşanabileceğini ifade ederek vatandaşları nakit taşıma konusunda uyardı. Yağmur, “Bu sene fiyatlar biraz daha yüksek olacak. İstanbul’da büyükbaş hayvanların kilogram fiyatı 500–550 TL civarında. Küçükbaş hayvanlarda ise fiyatlar 25 ile 40 bin TL arasında değişiyor. Bu nedenle, yanınızda bu miktarlarda para taşırken dikkatli olmanız büyük önem taşıyor. Ayrıca hayvanları emanet ederken, güvendiğiniz kişilerin kimliklerini ve bilgilerini mutlaka kontrol etmek gerekir. Yerel yönetimlerin, kolluk güçlerinin ve mobil ekiplerin denetimlerine de dikkat edilmelidir. En önemlisi, bu vecibeleri yerine getirirken herhangi bir olumsuzluk yaşamamak için hem sağlıklı hayvan tercih edilmeli hem de alışverişlerin çoğunlukla nakit yapıldığı göz önünde bulundurularak dikkatli olunmalıdır. Yanınızda yüksek miktarda nakit bulunabileceği için kapkaç ya da yankesicilik gibi olaylara karşı tedbirli davranarak Kurban Bayramı’nı huzur içinde geçirmenizi temenni ediyorum” ifadelerini kullandı. “BELGELİ SATICILARLA ALIŞVERİŞ YAPILMALI” Başkan Yağmur, vatandaşları kurban pazarlarında belgeli satıcıları tercih etmeleri konusunda uyararak şunları söyledi: “Esnaf açısından, bulunduğumuz il ve ilçelerdeki kurban pazarlarında faaliyet gösteren ve kimlik belgeleri bulunan esnaf ile satıcıların tercih edilmesi, bir otokontrol sistemi oluşturacaktır. Aynı şekilde emniyet güçlerinin, yerel yönetimlerin ve zabıta ekiplerinin denetimleri de büyük önem taşımaktadır. Bu denetimler, hem hijyenin sağlanması hem de sağlık kontrollerinin yapılması açısından gereklidir. Şimdiden, bu bayramın ulvi duygularını yerine getirme imkânı bulan herkesin; komşularıyla, yakınlarıyla ve akrabalarıyla paylaşacağı Kurban Bayramı’nın hayırlara vesile olmasını diliyorum.”

Adana Kasaplar Odası Başkanı Yağmur’dan esnaf için borç yapılandırması talebi Haber

Adana Kasaplar Odası Başkanı Yağmur’dan esnaf için borç yapılandırması talebi

Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, kurumlar vergisi, kredi kartı, vergi ve SSK borçlarına yönelik düşük faizli ve uygun ödeme koşullarını içeren yeni bir yapılandırma düzenlemesi yapılması gerektiğini belirterek, “Kredi kartı, vergi ve SSK borçlarından kurtulabilmeleri için düşük faizli ve uygun ödeme koşullarıyla yeni bir yapılandırma yapılması, insanlara en azından bir nefes aldıracaktır” dedi. “ÇİFTE VERGİ YÜKÜ ESNAFI ZORLUYOR” Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur hem vergi sistemi hem de borç yükü nedeniyle esnafın zor durumda olduğunu belirterek, “Kurumlar vergisindeki düşüşün ardından, esnafın kira stopajı olarak ödediği yüzde 20’lik oranın da kaldırılması gerekiyor. Çünkü bu durum çifte vergilendirmeye yol açıyor. Hem mülk sahibi gelir vergisi ödüyor hem de esnaf bu vergiyi peşin olarak yatırmak zorunda kalıyor. Örneğin, 10 bin liralık bir dükkân için esnaf 2 bin lira stopaj vergisi ödüyor. Bu nedenle esnaf, kazanamadığı bir gelir üzerinden hem kira hem de stopaj vergisiyle mağdur oluyor. Bu uygulamanın yeniden sıfırlanması gerekiyor; zira gayrimenkul sahibi zaten vergisini ödüyor” şeklinde konuştu. “YAPILANDIRMA HEM VATANDAŞA HEM DEVLETE FAYDA SAĞLAR” Kredi kartı, vergi ve SSK borçlarının yüksek faizler nedeniyle ödenemez hale geldiğini ifade eden Saruhan Yağmur, “Bilindiği üzere, daha önce yapılan yapılandırmada yaklaşık 156 milyar lira maliyenin kasasına girdi. Vatandaş bu imkândan yararlandı. Bu nedenle kredi kartı, vergi ve SSK borçlarından kurtulabilmeleri için düşük faizli ve uygun ödeme koşullarıyla yeni bir yapılandırma yapılması, insanlara en azından bir nefes aldıracaktır. Bugün birçok kişi kredi kartı borcunu, yüksek faizlere rağmen limitinin çok altında ödemelerle taksitlendirmeye çalışıyor; ancak bu borçların içinden çıkmak kolay olmuyor. Köprü geçiş ücretlerinden trafik cezalarına, okul taksitlerinden diğer ödemelere kadar pek çok alanda vatandaşın zorlandığı bu dönemde, böyle bir yapılandırmanın afla ilgisi yoktur. Bu düzenleme, hem vatandaşın hem de maliyenin lehine olacak bir adımdır” dedi. “YAPILANDIRMA HEM DEVLETE GELİR SAĞLAR HEM VATANDAŞI RAHATLATIR” Saruhan Yağmur yapılacak düzenlemenin esnafı rahatlatacağına dikkat çekerek şunları söyledi: “Bu ödemede devletimizin herhangi bir zararı olmayacak. Aksine, ödeme yapıldığında bu yıl en azından yapılandırma sayesinde yaklaşık 300 milyar liralık bir gelir sağlanacak. Zaten vatandaş borcunu ödeyemiyor ve bu sıkışıklık içinde e-haciz nedeniyle mağdur oluyor. E-haciz ne demek? Kişinin tüm mal varlığına ve gayrimenkullerine aynı anda el konulması demek. Bankadaki parası o günkü borcunu karşılayabilecek durumda olsa bile, e-haciz olduğu için onu da kullanamıyor. Esnaf oldukça zor durumda. Bu sorunun bir an önce çözülmesi için yapılandırma şart.”

Yağmur: Adana’da Kurban Bayramı’nda kurallara uymayanlara cezai işlem uygulanacak Haber

Yağmur: Adana’da Kurban Bayramı’nda kurallara uymayanlara cezai işlem uygulanacak

Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayımlanan 2026 yılı dini günler takvimine göre Kurban Bayramı 27 Mayıs 2026’da idrak edilecek. Bayrama sayılı günler kala Adana başta olmak üzere ülke genelinde denetimler başlarken, Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur ise özellikle hayvan satış ve kesim süreçlerinde kurallara uyulması konusunda uyarıda bulunarak, denetimlerin sıkılaştırıldığını ve ihlal tespit edilen durumlarda gerekli işlemlerin yapılacağını bildirdi. “KURALLARA UYMAYANLARA İŞLEM YAPILACAK” Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur kulak küpesiz, pasaportsuz ve veteriner sağlık raporu bulunmayan hayvanların satışına ve kesimine izin verilmeyeceğini belirterek, “Tarım ve Orman Bakanlığı, Kurban Bayramı öncesinde artan hayvan hareketlerine bağlı salgın hastalık riskine karşı kapsamlı tedbirler aldı. Buna göre; kulak küpesiz, pasaportsuz ve veteriner raporu bulunmayan hayvanların satışı ve kesimine izin verilmeyecek. Kurbanlık hayvanlar yalnızca hayvan pazarları, canlı hayvan borsaları ve Kurban Hizmetleri Komisyonu’nun belirlediği satış yerlerinde alınıp satılabilecek. Kulak küpesi, veteriner sağlık raporu, hayvan pasaportu ve nakil belgesi zorunlu olacak; bu belgeler olmadan iller arası nakle izin verilmeyecek. Ayrıca, gebe veya damızlık dişi hayvanların satış yerlerine girişi ve kurbanlık olarak kesilmesi yasak olacak” şeklinde konuştu. “CADDE VE SOKAKLARDA KURBAN KESİMİ YASAK” Saruhan Yağmur, cadde, sokak ve parklarda kurban kesiminin yasak olduğuna dikkat çekerek, “Cadde, sokak ve parklarda kurbanlık kesimi kesinlikle yasaktır. Şehir ve kasabalarda kesimler, kesimhanelerde veya Komisyon’un belirlediği yerlerde; köylerde ise bahçelerde usulüne uygun şekilde yapılabilecektir. Kesimhanelerde kulak küpeleri imha edilecek, sığır pasaportları ise 7 gün içinde Tarım Müdürlüğü’ne teslim edilecektir. Hastalıklı organlar ile kist hidatik riski taşıyan karaciğer ve akciğerler, evcil ya da yabani hayvanlara kesinlikle verilmeyecektir” ifadelerini kullandı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.