#inceleme

İLKHABER-Gazetesi - inceleme haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, inceleme haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Karataş tarımsal üretimin merkezi olmaya hazırlanıyor: Bölgenin çehresi değişecek proje çalışmaları sürüyor Haber

Karataş tarımsal üretimin merkezi olmaya hazırlanıyor: Bölgenin çehresi değişecek proje çalışmaları sürüyor

Adana'nın Karataş ilçesinde yapımı devam eden Bebeli Tarıma Dayalı İhtisas Organize Tarım Bölgesi (TDİOSB), modern tarım uygulamaları ve yüksek teknolojili sera üretimiyle bölgenin tarımsal geleceğine yön vermeye hazırlanıyor. Tamamlandığında binlerce kişiye istihdam sağlaması beklenen proje, Karataş'ı tarımsal üretim ve ihracatta önemli merkezlerden biri haline getirmeyi amaçlıyor. Bebeli Mahallesi'nde inşa edilen ve katma değerli tarımsal üretimi esas alan proje kapsamında altyapı ve saha çalışmalarının planlanan takvim doğrultusunda sürdürüldüğü bildirildi. Son teknoloji seracılık faaliyetlerinin hayata geçirileceği bölgede, üretim kapasitesinin artırılması ve ihracat odaklı bir tarım modelinin oluşturulması hedefleniyor. Karataş Kaymakamı Necati Aktan da yapımı hızla devam eden organize tarım bölgesinde incelemelerde bulunarak çalışmalar hakkında bilgi aldı. Ziyaret kapsamında Sera ve Su OSB Müdürü Hasan Sezer, İlçe Tarım ve Orman Müdürü Mehmet Mengeloğlu ile teknik ekip tarafından projenin mevcut durumu, altyapı yatırımları ve sera kurulum süreçlerine ilişkin detaylı sunum gerçekleştirildi. Sahada yürütülen çalışmaları yerinde değerlendiren Kaymakam Aktan, kurumlar arasındaki iş birliği ve koordinasyonun projenin zamanında tamamlanması açısından büyük önem taşıdığını belirtti. Karataş Kaymakamı Necati Aktan, projenin Adana ve ilçenin geleceği açısından stratejik bir yatırım olduğunu belirterek, "Bebeli Tarıma Dayalı İhtisas Organize Tarım Bölgesi, Karataş'ın tarımsal potansiyelini daha ileri seviyelere taşıyacak önemli bir projedir. Modern üretim tekniklerinin yaygınlaşmasıyla birlikte hem üreticilerimizin rekabet gücü artacak hem de bölgemizde yeni istihdam alanları oluşacaktır. Devam eden çalışmaları yakından takip ediyoruz. Bu yatırımın tamamlanmasıyla Karataş'ın tarım ve ihracat alanında çok daha güçlü bir konuma ulaşacağına inanıyoruz" dedi.

Doğaya yön veren projeler yerinde incelendi: Adana OBM Müdürü Tahsin Etli sahada denetim yaptı Haber

Doğaya yön veren projeler yerinde incelendi: Adana OBM Müdürü Tahsin Etli sahada denetim yaptı

Osmaniye’de ormancılık çalışmaları ve kurum yatırımlarına yönelik incelemelerde bulunuldu. Adana Orman Bölge Müdürü Tahsin Etli, Osmaniye Orman İşletme Müdürlüğü’nü ziyaret ederek hem devam eden projeleri yerinde değerlendirdi hem de yürütülen faaliyetlere ilişkin yetkililerden bilgi aldı. Ziyaret kapsamında, yapımı tamamlanma aşamasına gelen Osmaniye Orman İşletme Müdürlüğü’nün ahşap idari bina projesi de incelendi. Doğayla uyumlu mimari anlayışla inşa edilen yapının son durumu hakkında teknik ekipten bilgi alan Bölge Müdürü Etli, çalışmaların planlanan takvim doğrultusunda ilerlemesinden memnuniyet duydu. Programın devamında Osmaniye Orman Fidanlığı’na geçen Bölge Müdürü Etli, burada fidan üretim süreçlerini inceledi. Ziyaret sırasında öğrencilerle de bir araya gelin Tahsin Etli, çevre bilinci, orman sevgisi ve yeşil alanların korunmasının önemi üzerine öğrencilerle sohbet gerçekleştirdi. Çocukların doğaya olan ilgisi ise memnuniyetle karşılandı. “Yeşil Vatan” anlayışı doğrultusunda yürütülen çalışmaların kararlılıkla sürdüğü belirtilirken, ormancılık faaliyetlerinin hem koruma hem de geliştirme boyutuyla devam ettiği vurgulandı. Adana Orman Bölge Müdürü Tahsin Etli, yaptığı değerlendirmede şu ifadeleri kullandı: “Osmaniye Orman İşletme Müdürlüğümüzde yürütülen çalışmaları yerinde görmekten memnuniyet duydum. Doğayla uyumlu ahşap idari bina projemiz, kurumumuzun çevreye duyarlı vizyonunu yansıtan önemli bir adımdır. Aynı zamanda fidanlıklarımızda geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızla bir araya gelerek onlara orman sevgisini aktarmak bizler için büyük bir mutluluk. ‘Yeşil Vatan’ için üretmeye, korumaya ve geliştirmeye aynı kararlılıkla devam edeceğiz.”

Doğanın sessiz tanıklarına yakın takip: 'Yaşayan Miras' yerinde incelendi Haber

Doğanın sessiz tanıklarına yakın takip: 'Yaşayan Miras' yerinde incelendi

Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) 7. Bölge Müdürlüğü sorumluluk alanında bulunan doğal miras niteliğindeki tabiat anıtlarında inceleme gerçekleştirildi. Bölge Müdürü Abdullah Alioğlu, Bığbığ Orman Sarmaşığı, Acıkıse Ardıç Ağacı ve Acıkıse Doğu Çınarı Tabiat Anıtlarında saha ziyareti yaparak yürütülen koruma çalışmalarını yerinde değerlendirdi. Doğanın yüzyıllardır ayakta kalan nadide unsurları arasında yer alan anıt ağaçlar ve doğal oluşumların mevcut durumu incelenirken, bölgedeki koruma, bakım ve izleme faaliyetleri hakkında yetkililerden bilgi alan Bölge Müdürü Alioğlu, tabiat anıtlarının sürdürülebilir şekilde korunmasına yönelik çalışmaları sahada gözlemledi. Pozantı DKMP Şefliği tarafından yapılan sunumda ise tabiat anıtlarının sahip olduğu biyolojik çeşitlilik, ekolojik değer ve kültürel miras niteliği detaylı şekilde aktarıldı. Yetkililer, söz konusu alanlarda yürütülen koruma tedbirleri ve izleme faaliyetleri hakkında bilgilendirmede bulunarak doğal varlıkların gelecek nesillere aktarılması için yapılan çalışmaları paylaştı. Her biri bulunduğu bölgenin ekosistemine katkı sunan ve geçmişten günümüze ulaşan bu doğal yapılar, Türkiye’nin korunması gereken en önemli tabiat değerleri arasında yer alıyor. Yetkililer, anıt niteliğindeki bu varlıkların yalnızca yerel değil, ulusal ölçekte de büyük önem taşıdığına dikkat çekti. DKMP 7. Bölge Müdürü Abdullah Alioğlu, incelemelerinin ardından yaptığı değerlendirmede şu ifadelere yer verdi: “Sorumluluk alanımızda bulunan tabiat anıtları, yalnızca doğal varlıklar değil aynı zamanda geçmiş ile gelecek arasında köprü kuran yaşayan miraslardır. Bu değerlerin korunması, izlenmesi ve gelecek nesillere sağlıklı şekilde aktarılması en temel görevlerimizden biridir. Sahada yürüttüğümüz çalışmaları titizlikle sürdürüyor, her bir anıt ağacımızı ve doğal oluşumumuzu büyük bir hassasiyetle koruyoruz.”

Çiftçiyi endişelendiren görüntülerin ardından sevindiren haber Haber

Çiftçiyi endişelendiren görüntülerin ardından sevindiren haber

Osmaniye İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, geçtiğimiz haftalarda etkili olan yoğun yağışların ardından su baskını yaşanan tarım arazilerinde inceleme ve tespit çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Yağışların özellikle ova kesimlerinde oluşturduğu su birikintileri, teknik ekipler tarafından sahada detaylı şekilde değerlendiriliyor. Müdürlük bünyesinde görev yapan uzman ekipler, drone destekli havadan görüntüleme yöntemiyle geniş tarım alanlarını tarayarak hasar durumunu yerinde analiz ediyor. Yapılan incelemelerde, birçok bölgede biriken suların büyük ölçüde tahliye olduğu ve toprak yapısının yeniden normale dönmeye başladığı gözlemlendi. Sahada yürütülen çalışmalar sonucunda, ekili alanlarda ürün gelişimini olumsuz etkileyecek herhangi bir ciddi zarara rastlanmadığı bildirildi. Özellikle drenajı güçlü bölgelerde suyun kısa sürede çekilmesi, üreticiler açısından sevindirici bir gelişme olarak değerlendirildi. Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Osmaniye İl Tarım ve Orman Müdürü Erdem Kolabaş, çalışmaların titizlikle sürdüğünü belirterek, “Yaşanan yoğun yağışların ardından ekiplerimiz hızlı bir şekilde sahaya inmiş, tüm üretim alanlarımızı detaylı biçimde incelemiştir. Yapılan tespitlerde önemli bir ürün kaybının olmadığını görmek bizleri memnun etti. Üreticilerimizin yanında olmaya ve süreci yakından takip etmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

İngiltere, uygunsuz görüntüler ürettiği gerekçesiyle Grok hakkında resmi inceleme başlattı Haber

İngiltere, uygunsuz görüntüler ürettiği gerekçesiyle Grok hakkında resmi inceleme başlattı

İngiltere İletişimOfisi (Ofcom), yapay zeka sohbet robotu Grok'un cinsel içerikli uygunsuz görüntüler üretmesiyle ilgili resmi inceleme başlattı. Ülkede yayıncılık, internet, iletişim ve posta hizmetlerini denetleyen Ofcom'dan yapılan açıklamaya göre, İngiltere'nin Çevrimiçi Güvenlik Yasası kapsamında ABD'li Elon Musk'ın xAI şirketi tarafından geliştirilen ve X platformuna entegre edilen yapay zeka sohbet robotu Grok'un sahte cinsel içerikli görüntüler üretmesi nedeniyle inceleme başlatıldı. Grok'un ürettiği sahte görüntülerin endişe verici olduğu belirtilen açıklamada, mağdurlar arasında çocukların bulunduğuna da işaret edildi. Üretilen görüntüler üzerine X ile 5 Ocak'ta temasa geçildiği ve 9 Ocak'a kadar bu olaylarla ilgili izahat talep edildiği bilgisine yer verilen açıklamada, "Ofcom, X'in Çevrimiçi Güvenlik Yasası kapsamında sorumluluklarını yerine getirmekte başarısız olup olmadığına karar vermek amacıyla resmi inceleme başlattı." ifadeleri kullanıldı. Açıklamada, yasa dışı içerikleri engelleme, hizmetlerde güncelleme yapmadan risk değerlendirmesinde bulunma, kişilerin rızası dışında elde edilmiş cinsel içerikli görüntülerin yayılmasını engelleme, çocukların cinsel istismarına ilişkin materyali engelleme, yasa dışı içerikleri hemen kaldırma, hizmetlerin İngiltere'deki çocuklara yönelik risklerini değerlendirme ve çocukların yetişkin içeriklerini görmesini engellemede etkili yaş sınırı uygulama sorumluluklarının inceleneceğinin altı çizildi. İnceleme kapsamında delil toplanacağı, yasanın ihlalinin tespit edilmesi halinde öncelikle tedbir kararları alınacağı, esas karar öncesinde ise X'e bu delillere ve bulgulara yanıt vermesi için süre tanınacağı bilgisi de açıklamada paylaşıldı. X'in yasayı ihlal ettiğine karar verilirse şirkete bu ihlalleri düzeltme süresi verileceği, 18 milyon sterlin ya da küresel gelirin yüzde 10'u oranında para cezası kesileceği de bildirildi. Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen Ofcom sözcüsü, "Grok'un X'te yasa dışı ve rıza dışı cinsel içerikler ve çocukların cinsel istismarına yönelik içerikler üretmesi son derece endişe vericidir. Bu platformlar, İngiltere halkını, yasa dışı içeriklerden korumalıdır. Görevlerini yerine getirmeyen, özellikle de çocukları koruyamayan şirketlere karşı inceleme başlatmaktan geri durmayız." ifadesini kullandı. Ofcom sözcüsü, bu incelemeyi, yüksek öncelikli olarak ele alacaklarını vurguladı.

Gebze’de bina çökmesi sonrası 27 kurum seferber oldu: 427 personel sahada Haber

Gebze’de bina çökmesi sonrası 27 kurum seferber oldu: 427 personel sahada

Kocaeli’nin Gebze ilçesinde 29 Ekim’de meydana gelen bina faciasının ardından bölgedeki zemin ve yapı güvenliği incelemelerinde sona gelindi. Uzman ekipler, “sismik yansıma” ve “elektriksel direnç tomografisi” yöntemleriyle yerin metrelerce altını tarayarak bölgenin risk haritasını çıkarıyor. Kocaeli Valisi İlhami Aktaş, “Yarın yapılacak çalışmaları belirleyecek noktaya gelmiş olacağız” diyerek, raporun son aşamaya geldiğini açıkladı. Facia sonrası bölgede kapsamlı inceleme 29 Ekim’de Mevlana Mahallesi’nde 7 katlı bir bina çökmüş, binada kiracı olarak yaşayan Emine (37), Levent (44), Muhammet Emir (12) ve Hayrunnisa Nur Bilir (14) hayatını kaybetmişti. Aynı olayda 18 yaşındaki Dilara Bilir enkazdan sağ kurtarılmıştı. Facianın ardından bölgede zemin güvenliği ve bina dayanıklılığı incelemeleri başlatılmış, üç gün sonra yakın bölgede bulunan Gaziler Mahallesi’ndeki 5 katlı bir binada da kolon çatlakları tespit edilmişti. Tedbir amacıyla 21 bina, 28 iş yeri ve 79 bağımsız birim boşaltılmıştı. Yerin metrelerce altı görüntüleniyor Uzman ekipler, bölgedeki zemin yapısını analiz etmek için “sismik yansıma” ve “elektriksel direnç tomografisi (EDT)” yöntemlerini kullanıyor. Bu kapsamda özel cihazlarla zemine titreşim dalgaları gönderilerek tabaka farklılıkları, su birikintileri ve zayıf zemin bölgeleri tespit ediliyor. Ayrıca, yere belirli aralıklarla serilen kablolar aracılığıyla verilen elektrik akımı sayesinde, zeminin yapısı santim santim görüntüleniyor. Elde edilen verilerle bölgenin risk haritası çıkarılacak. Binalara yerleştirilen georadar ve sensör sistemleri ile yapısal hareketlilikler de milimetrik olarak takip ediliyor. Sahada 27 kurumdan 427 personel ve 120 araç aktif olarak görev yapıyor. Ayrıca DSİ ve MTA ekipleri de haritaları inceleyerek çalışmalara destek veriyor. Vali Aktaş: “Yarın yapılacak adımlar netleşecek” Kocaeli Valisi İlhami Aktaş, çalışmaların son aşamaya geldiğini belirterek, “Bugün itibarıyla sona gelmiş bulunuyoruz. Enkaz kısmında son bölüm kaldırılıyor. Adli inceleme ile paralel yürüyen bu süreçte yarın itibarıyla yapılacak çalışmaları belirleyecek noktaya gelmiş olacağız. Tahliye edilen vatandaşlarımızın evleriyle ilgili atılacak adımları da kamuoyuyla paylaşacağız,” dedi. “Tüm imkanlarla titizlikle çalışıyoruz” Vali Aktaş, olayın nedeninin belirlenmesi ve alınacak önlemler konusunda bilimsel çalışmaların sürdüğünü vurguladı: “Tüm imkanlarla, son teknoloji cihazlarla ve alanında en yetkin bilim insanlarıyla çalışıyoruz. Vatandaşlarımızın can güvenliğini korumaya yönelik tedbirleri tekrar tekrar gözden geçiriyoruz. Yarın bu konuda bir yol haritası açıklayacağız.”

Pamukluk Barajı ve İmamoğlu Sulaması Proje sahasında inceleme Haber

Pamukluk Barajı ve İmamoğlu Sulaması Proje sahasında inceleme

Asya Altyapı Yatırım Bankası (AAYB) uzmanlarından oluşan heyet, Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda, Dış İlişkiler ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı temsilcilerinin de katılımıyla 8–10 Ekim tarihleri arasında DSİ 6. Bölge Müdürlüğü’nü ziyaret etti. Ziyarete, DSİ Dış İlişkiler Dairesi Başkanı Dr. Özlem İritaş ve Daire Başkan Yardımcısı İmran Kulat da katıldı. Heyet, program kapsamında Mersin Pamukluk Barajı Sulaması İkmali 2. Kısım projesinde incelemelerde bulunarak sahadaki ilerlemeyi yerinde değerlendirdi. Ayrıca, inşaatı tamamlanan Mersin Efrenk Müftü Deresi Islahı ile Seyhan Regülatörü Kapak Otomasyonu çalışmalarını da ziyaret eden uzmanlar, projelerin teknik detayları hakkında bilgi aldı. Heyet üyeleri, programın devamında gerçekleştirilen teknik toplantıda İmamoğlu Sulaması Otomasyon Sistemine ilişkin sunumları dinleyerek, projenin bölgesel sulama verimliliğine katkılarını değerlendirdi. Görüşmelerde, yürütülen projelerin sürdürülebilirlik, çevresel etki ve modern sulama teknolojileri açısından taşıdığı önem üzerinde duruldu. Ziyaretin bölge için önemli bir fırsat olduğunu belirten DSİ 6. Bölge Müdürü Celal Tokalak, yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “AAYB heyetinin bölgemizi ziyareti, hem yürütülen projelerin uluslararası standartlara uygunluğunu göstermek hem de gelecekteki yatırım ve iş birliği potansiyellerini değerlendirmek açısından büyük önem taşıyor. Sorumluluk bölgemizdeki yatırımlarımız, bölgenin tarımsal kalkınmasına doğrudan katkı sağlıyor. Bu tür ziyaretler ise hem teknik bilgi alışverişine hem de daha verimli ve sürdürülebilir projelerin geliştirilmesine zemin hazırlıyor.”

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.