#KETEM

İLKHABER-Gazetesi - KETEM haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, KETEM haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Niğde’de köylere "mobil sağlık timi" çıkarması: Tüm beldeler köşe bucak taranıyor Haber

Niğde’de köylere "mobil sağlık timi" çıkarması: Tüm beldeler köşe bucak taranıyor

Niğde İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yürütülen mobil sağlık çalışmaları kapsamında, Toplum Sağlığı Merkezi ve Sağlıklı Hayat Merkezi bünyesinde sunulan birinci basamak sağlık hizmetleri, kent merkezine uzak kasaba ve köylerde yaşayan vatandaşların ayağına götürülüyor. Mobil Sağlıklı Hayat Ekibi ile sahaya çıkan sağlık personelleri program kapsamında Karaatlı beldesinde vatandaşlara yerinde ve ücretsiz sağlık hizmeti sundu. Gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında vatandaşlara birçok alanda sağlık taraması ve danışmanlık hizmeti verilirken, Mobil Sigara Bırakma Polikliniği’nde doktorlar tarafından sigara bırakma danışmanlığı, 2-6 yaş grubundaki çocukların büyüme ve gelişim değerlendirmeleri, çocukların gelişim süreçleri hakkında ailelere bilgilendirme gerçekleştiriliyor. Mobil ekipler tarafından ayrıca KETEM kapsamında rahim ağzı (serviks) ve kolorektal kanser taramaları da yapılan program kapsamında diyetisyenler tarafından sağlıklı beslenme ve obeziteyle mücadele konusunda danışmanlık hizmeti sunuluyor, koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmetleri de vatandaşlarla buluşuyor. Evde sağlık hizmetlerinden yararlanan yaşlı ve yatağa bağımlı hastalar da unutulmadı. Uzman hekimler tarafından hastaların sağlık durumları değerlendirilirken, ihtiyaç duyulan kontroller yerinde gerçekleştiriliyor. Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Niğde İl Sağlık Müdürü Doğan Bahadır İnan, Niğde genelinde oluşturulan sağlık timiyle ilin en uzak noktalarına ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. İnan, "Oluşturulan sağlık timiyle ilimizin en uzak noktalarına ulaşarak hem hastalarımızı hem de sağlıklı bireylerimizi taramayı ve Sağlıklı Türkiye Yüzyılı vizyonunu sahada güçlendirmeyi hedefliyoruz. 2-6 yaş arası çocuklarımızı, yaşlılarımızı, rahatsızlığı olan ya da rahatsızlığının farkında olmayan vatandaşlarımızı muayene ediyoruz. Diş hekimimizle mobil diş ünitelerimiz aracılığıyla diş sorunlarına yerinde müdahale ettik, kanser taramalarını gerçekleştiriyor, ebelerimizle de gebelerimizin muayenelerini yapıyoruz. Böylece gittiğimiz yerlerde halkımızın neredeyse tamamını sağlık açısından taramış" dedi. Toplum Sağlığı Merkezi ve Sağlıklı Hayat Merkezi bünyesinde yürütülen çalışmalarla vatandaşların sağlık hizmetlerine erişiminin kolaylaştırılması ve koruyucu sağlık hizmetlerinin yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Niğde Mobil Sağlık Ekibi sahada: Çukurkuyu Kasabası’nda ücretsiz tarama ve danışmanlık! Haber

Niğde Mobil Sağlık Ekibi sahada: Çukurkuyu Kasabası’nda ücretsiz tarama ve danışmanlık!

Niğde İl Sağlık Müdürlüğü, birinci basamak sağlık hizmetlerini vatandaşların ayağına götürmeye devam ediyor. Sağlık hizmetlerine erişimde güçlük yaşayan, özellikle kent merkezine uzak kasaba ve köylerde yaşayan vatandaşlara yerinde ve ücretsiz hizmet sunmayı amaçlayan Mobil Sağlıklı Hayat Ekibi, 29 Nisan Çarşamba günü Bor ilçesine bağlı Çukurkuyu Kasabası’nda hizmet verecek. Niğde İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, Toplum Sağlığı Merkezi ve Sağlıklı Hayat Merkezi bünyesinde sunulan birinci basamak sağlık hizmetlerinin sahaya taşındığı belirtilerek, vatandaşların sağlık hizmetlerine daha kolay ulaşmasının hedeflendiği ifade edildi. Mobil Sigara Bırakma Polikliniği ile sigarayı bırakmak isteyen vatandaşlara doktor tarafından yerinde danışmanlık hizmeti verilecek. Uzman hekimler tarafından birebir gerçekleştirilecek görüşmelerde, sigaranın sağlık üzerindeki etkileri anlatılarak bırakma sürecine yönelik rehberlik sağlanacak. Çocuk Gelişimi Hizmetleri çerçevesinde ise 2 ile 6 yaş arasındaki çocukların büyüme ve gelişim değerlendirmeleri yapılacak. Uzman ekipler tarafından gerçekleştirilecek değerlendirmelerde çocukların gelişim süreçleri takip edilirken ailelere de çocuk sağlığı ve gelişimi konusunda bilgilendirme yapılacak. Kanserde erken teşhisin önemine dikkat çekilen program kapsamında KETEM tarafından rahim ağzı ve kolorektal kanser taramaları gerçekleştirilecek. Özellikle erken tanının hayat kurtardığı kanser türlerinde vatandaşların ücretsiz tarama hizmetlerinden yararlanabileceği belirtildi. Sağlıklı Beslenme ve Obezite ile Mücadele kapsamında diyetisyenler tarafından vatandaşlara sağlıklı beslenme alışkanlıkları konusunda danışmanlık hizmeti verilecek. Obeziteyle mücadelede doğru beslenmenin önemine vurgu yapılırken bireylere yaşam tarzı değişiklikleri konusunda öneriler sunulacak. Programda ayrıca Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri kapsamında koruyucu diş sağlığı uygulamaları gerçekleştirilecek, Evde Sağlık Hizmetleri kapsamında ise evde sağlık hizmeti alan hastalar ve yaşlı bireyler uzman hekim tarafından değerlendirilerek sağlık durumları gözden geçirilecek.

Meme kanserine dikkat çekildi Haber

Meme kanserine dikkat çekildi

Selma ATAŞ ADANA (İLKHABER) - Meme kanserine dikkat çekmek amacıyla Tarihi Büyüksaat Kulesi pembe renkte ışıklandırıldı. Adana’da meme kanserine dikkat çekmek amaçlı etkinler düzenlendi. Tarihi Büyüksaat Kulesi meme kanserinin simgesi olan pembe renkte ışıklandırıldı. Adana İl Sağlık Müdürlüğü tarafından, Meme Kanserine dikkat çekmek ve konu hakkında farkındalığın sağlanması amacıyla, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Adana İl Müftülüğü ile ortak eğitim programları düzenlendi. Tüm Dünyada olduğu gibi Meme Kanseri, Türkiye’de de kadınlarda en sık görülen ve yaşam kaybına neden olan kansertürü olarak yer alıyor. Halkın kanser konusunda farkındalığının sağlanması, toplum bilincinin geliştirilmesi amacıyla Türkiye’de her yıl Ekim ayı “Meme Kanseri Farkındalık Ayı" olarak belirlendi. Bu kapsamda Adana İl Sağlık Müdürlüğü tarafından, Meme Kanserine dikkat çekmek ve konu hakkında farkındalığın sağlanması amacıyla, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İl Müftülüğü ile ortaklaşa eğitimler düzenlendi. Kentte bulunan bir çok alışveriş merkezlerinde, kentte devam eden Tesbih ve Doğal Taşlar Fuarı ile halkın yoğun olduğu pazar yerlerinde meme kansere ile ilgili stantlar kuruldu. Stantlarda görevli personeller vatandaşlara meme kanseri hakkında bilgilendirme yaptı. Yapılan bilgilendirmenin ardından vatandaşlara pembe kurdele takılıp, broşürler dağıtıldı. Ayrıca pembe rengin meme kanseri ile mücadelenin temsili rengi olarak belirlenmesi sebebi ile Tarihi Adana Büyük Saat Kulesi pembe renk ile ışıklandırıldı. Tüm vatandaşların ücretsiz kanser taramalarını yaptırmak için Sağlıklı Hayat Merkezleri olan   Kanser Erken Teşhis Eğitim Merkezlerine (KETEM) davet edildi. Erken teşhisin hayat kurtaracağı teması ile yürütülen çalışmalar vatandaşlar tarafından yoğun ilgili ile karşılandı.

Komşusunun ısrarıyla sağlık taraması yaptıran kadın erken teşhisle kanseri yendi Haber

Komşusunun ısrarıyla sağlık taraması yaptıran kadın erken teşhisle kanseri yendi

MERSİN (AA) - ALEYNA COŞKUN - Mersin'de komşusunun ısrarıyla katıldığı Akdeniz Belediyesinin projesi kapsamındaki sağlık taramasında meme kanseri olduğunu öğrenen 3 çocuk annesi Gülcan Sağır, erken teşhis sayesinde hastalıktan kurtuldu.Akdeniz Belediyesi ve İlçe Sağlık Müdürlüğünce, 40-69 yaş aralığındaki kadınlara yönelik sağlık taraması yapılması için 2021'de "Akdeniz Umuda Yolculuk" projesi başlatıldı.Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü ekiplerince evlerinden alınan kadınlar, Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezinde (KETEM) testlere katıldı.Karaduvar Mahallesi'nde yaşayan 3 çocuk annesi 51 yaşındaki Gülcan Sağır da herhangi bir şikayeti olmadığı halde komşusunun ısrarıyla merkeze gitti.İlk kontrollerinde birinci evrede meme kanseri olduğu teşhisi konulan Sağır, Mersin Şehir Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile özel bir hastanedeki tedavilerinin ardından sağlığına kavuştu.- "Aklımda böyle bir hastalık, ağrım ya da şişliğim yoktu"Gülcan Sağır, AA muhabirine, proje kapsamında sağlık taramasına katılmasının hayatının akışını değiştirdiğini söyledi.Hastalığını tesadüfen öğrendiğini belirten Sağır, "Aklımda böyle bir hastalık, ağrım ya da şişliğim yoktu. Komşumun tavsiyesi üzerine merkeze gittim. İlk öğrendiğimde geceleri uyuyamadım." dedi.Tedavi sürecinde çocuklarını düşünerek yaşama tutunduğunu ifade eden Sağır, şöyle konuştu:"Başlarda çok üzülmüştüm. 'Yaşayacak mıyım, ölecek miyim?' diye düşündüm. Okuma çağındaki çocuklarım için azmettim. Kendimi hiç bırakmadım, ayakta kaldım. Hastalık başıma gelince hayatın ne olduğunu daha iyi anladım. Kendimi bırakmıyorum, elimden geldiğince sosyal aktivite yapmaya çalışıyorum. Önceden içine kapanık biriydim ama artık öyle değilim. Hayata daha iyi bakmaya çalışıyorum. Erken teşhis hayat kurtarıyor."Tedavi sürecinde kendisine destek olan belediye personellerine teşekkür eden Sağır, kadınlara belirli aralıklarla tarama testlerine girmeleri tavsiyesinde bulundu.- İlçede 564 kadının taramaya katılması sağlandıAkdeniz Belediye Başkanı Mustafa Gültak da projenin bir hastanın hayata tutunmasını sağladığını dile getirdi.Çalışmalar kapsamında onkoloji hastalarına uzmanlar eşliğinde destek olduklarını dile getiren Gültak, şunları kaydetti:"Proje kapsamında Akdeniz ilçesinde oturan 40-69 yaş arasındaki hanımefendileri KETEM'e götürerek özellikle meme ve kolon kanseri noktasında taramalara tabi tutuyoruz. Bugüne kadar 564 hanımefendiyi bu taramalardan geçirdik ve aktif olarak bir hastayı tespit ettik. Gülcan Hanım hiç farkında değildi ama hastalığını ilk evrelerinde yakalamış olduk. Tedavisi tamamlandı, şu an hayata tutundu. Bu da bizi ayrıca mutlu ediyor. Bu projeyi önemsiyoruz."Gültak, projelerinin sürdüğünü ve ilçede kanser taraması yapmaya devam ettiklerini sözlerine ekledi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.