#okul

İLKHABER-Gazetesi - okul haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, okul haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Hatay'da Antakya Dikmece Mahallesi'nde deprem sonrası inşa edilen 237. okul hizmete girdi Haber

Hatay'da Antakya Dikmece Mahallesi'nde deprem sonrası inşa edilen 237. okul hizmete girdi

Hatay'da deprem sonrası yürütülen iyileştirme çalışmaları kapsamında, eğitim altyapısını güçlendirecek adımlar atılmaya devam ediliyor. Antakya ilçesine bağlı Dikmece Mahallesi'nde yapımı tamamlanan 13 derslikli Şehit Sabri Aksu Ortaokulu, düzenlenen resmi törenle kapılarını öğrencilere açtı. Bu açılışla birlikte, büyük afetin ardından şehirde faaliyete geçen okul sayısı 237'ye ulaştı. EĞİTİM ALTYAPISINDA MODERN DÖNÜŞÜM Törende bir konuşma gerçekleştiren Hatay Valisi Mustafa Masatlı, depremler sonrası hasar gören eğitim kurumlarının yerine yenilerinin kazandırılmasının önemine dikkat çekti. Kentteki eğitim imkanlarının her geçen gün daha ileri bir seviyeye taşındığını kaydeden Masatlı, bölgenin ihtiyaçları doğrultusunda planlamaların sürdüğünü ifade etti. Vali Masatlı, okulun yer aldığı Dikmece Mahallesi'nin afet sonrası imara açılan stratejik bölgelerden biri olduğunu hatırlattı. Alandaki yapılaşma yoğunluğuna değinen Masatlı, "Burası şu an itibarıyla 14 bin 800 konuta ulaşan TOKİ'nin Türkiye'deki ikinci büyük şantiye alanıdır. Sadece konutların yapılması yetmiyor diğer taraftan da burada eğitim ve sağlık tesisleri yapılması lazım. Bununla ilgili de hem sağlık tesislerimiz hem de spor alanlarımız dahil buraları yaptık. Bugün de 237'nci okulumuzu gururla, mutlulukla açmış olduk" şeklinde konuştu. Açılışı yapılan okul, 1988 yılında Balıkesir'de meydana gelen uçak kazasında şehit düşen Hava Pilot Teğmen Sabri Aksu'nun anısını yaşatacak. Vali Masatlı, bu anlamlı projenin hayata geçirilmesinde emeği geçen tüm kurum ve kişilere teşekkürlerini sundu. Törenin ardından Vali Masatlı ve beraberindeki protokol üyeleri, sınıfları tek tek ziyaret ederek eğitim gören çocuklarla sohbet edip başarılar diledi.

Okul bahçesinde fenalaşan 14 yaşındaki öğrenci kalp krizi geçirerek hayatını kaybetti Haber

Okul bahçesinde fenalaşan 14 yaşındaki öğrenci kalp krizi geçirerek hayatını kaybetti

Şanlıurfa’nın Ceylanpınar ilçesinde Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören 9’uncu sınıf öğrencisi Menderes Durmuş, okul bahçesinde top oynadığı sırada aniden yere yığıldı. Öğretmenlerin ve sağlık ekiplerinin müdahalesine rağmen kurtarılamayan 14 yaşındaki öğrencinin ölümü ilçeyi yasa boğdu. Olay, Şanlıurfa’nın Ceylanpınar ilçesindeki Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, arkadaşlarıyla birlikte okul bahçesinde top oynayan 14 yaşındaki 9’uncu sınıf öğrencisi Menderes Durmuş, bir anda fenalaşarak yere düştü. Durumu fark eden arkadaşlarının haber vermesi üzerine öğretmenler hızla olay yerine koştu. Yapılan ilk kontrolde öğrencinin nabzının durduğu belirlendi. Okul yönetimi tarafından sağlık ekiplerine haber verilirken, öğretmenler olay yerinde kalp masajı yaparak öğrenciyi hayata döndürmeye çalıştı. İhbar üzerine okula gelen sağlık ekipleri, ilk müdahalenin ardından Menderes Durmuş’u ambulansla Ceylanpınar Devlet Hastanesi’ne kaldırdı. Hastanede doktorların tüm müdahalelerine rağmen talihsiz öğrenci kurtarılamadı. “Acımız tarifsiz” paylaşımı Öğrencinin vefat haberinin ardından okulda büyük üzüntü yaşandı. Okul yönetimi sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Acımız tarifsiz” ifadelerine yer verdi.

Çocukların yediği her ürün kontrol ediliyor: Okul yemekhanesi ve kantinlerde yoğun denetim Haber

Çocukların yediği her ürün kontrol ediliyor: Okul yemekhanesi ve kantinlerde yoğun denetim

Kozan’da okul kantinleri ve yemekhanelerde öğrenci sağlığını korumaya yönelik denetim çalışmaları aralıksız sürdürülüyor. Kozan İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bağlı gıda mühendisleri tarafından gerçekleştirilen kontrollerde, eğitim kurumlarında sunulan gıda hizmetleri detaylı şekilde inceleniyor. Denetimlerde özellikle hijyen koşulları, ürünlerin son tüketim tarihleri, saklama ve muhafaza şartları, personel temizliği ile genel gıda güvenliği kriterleri mercek altına alınıyor. Öğrencilerin güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlamak amacıyla yapılan çalışmalarda, mevzuata aykırı durumlara karşı ilgililere gerekli uyarılar iletilirken, aynı zamanda bilgilendirme faaliyetleri de yürütülüyor. Yetkililer, okul ortamlarında sunulan gıdaların çocukların sağlığı açısından büyük önem taşıdığını vurgulayarak, denetimlerin periyodik olarak devam edeceğini ifade etti. Kozan İlçe Tarım ve Orman Müdürü Mutlu Karataş ise yürütülen çalışmalara ilişkin yaptığı değerlendirmede, “Çocuklarımızın sağlıklı ve güvenilir gıdaya ulaşması bizim için en öncelikli konulardan biri. Okul kantinleri ve yemekhanelerde gerçekleştirdiğimiz denetimlerle hem hijyen standartlarını yükseltmeyi hem de olası riskleri en aza indirmeyi hedefliyoruz. Bu süreçte yemekhane ve kantinlerde gerekli hassasiyetin gösterilmesi, büyük önem taşımaktadır” ifadelerini kullandı.

Adana İl Emniyet Müdürlüğü, çocukların güvenliği için okul çevrelerini mercek altına aldı Haber

Adana İl Emniyet Müdürlüğü, çocukların güvenliği için okul çevrelerini mercek altına aldı

Adana’da öğrencilerin güvenliğini sağlamak amacıyla okul çevrelerinde denetimler sıklaştırıldı. Adana İl Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı ekipler, ülke genelinde eş zamanlı yürütülen “Okul Çevresi Denetim Uygulaması” kapsamında geniş çaplı kontroller gerçekleştirdi. Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü, Motosikletli Yunus Timleri, Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ve Çocuk Şube Müdürlüğü ekiplerinin katılımıyla yapılan uygulamada, okul önleri ile çevrede bulunan büfe, lokanta ve kafelerde hem denetim hem de bilgilendirme çalışmaları yapıldı. Yapılan denetimlerde 229 okul ve çevresi kontrol edilirken, 881 şahıs sorgulandı. Ayrıca 204 işyeri, 28 metruk bina ile 100 park ve bahçe denetimden geçirildi. 12 OKUL SERVİSİ, 6 ARAÇ VE 3 MOTOSİKLET KONTROLDEN GEÇİRİLDİ Çalışmalar kapsamında ruhsatsız faaliyet gösterdiği belirlenen 4 işyeri hakkında işlem yapıldı. 12 okul servisi, 6 araç ve 3 motosiklet kontrol edilirken, mevzuata aykırılık tespit edilen 2 okul servisine idari para cezası uygulandı. Yetkililer, okul çevrelerinde yürütülen denetimlerin eğitim öğretim dönemi boyunca aralıksız devam edeceğini belirtti. Uygulamalarla çocuk ve gençlerin olumsuz alışkanlıklardan uzak tutulması ve güvenli bir ortamda eğitimlerini sürdürmeleri hedefleniyor.

Antakya'da depremin izleri siliniyor: Erol Bilecik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi atölyesi hizmete girdi Haber

Antakya'da depremin izleri siliniyor: Erol Bilecik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi atölyesi hizmete girdi

Hatay'ın merkez ilçesi Antakya'da, 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen yıkıcı depremlerde ağır hasar alan eğitim yuvaları, devlet-millet iş birliğiyle ayağa kaldırılmaya devam ediyor. Bu kapsamda, Hatay Erol Bilecik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi yerleşkesinde yer alan ve hayırsever iş insanı Erol Bilecik'in finansal destekleriyle baştan aşağı yenilenen Semiha-Abbuş Bilecik Atölye Binası, düzenlenen resmi törenle kapılarını açtı. Eğitim dünyasına kazandırılan bu modern tesisin açılış merasimine Hatay Valisi Mustafa Masatlı, iş insanı Erol Bilecik ve çok sayıda protokol üyesi katılım sağladı. Törenin ardından katılımcılar, teknik imkanları artırılan atölyeleri yerinde inceledi. HATAY VALİSİ MASATLI: "MESLEKİ EĞİTİM BU ÜLKENİN STRATEJİK BİR KONUSUDUR" Programın açılış kürsüsünde söz alan Hatay Valisi Mustafa Masatlı, deprem felaketinin şehirdeki eğitim altyapısına vurduğu darbeye dikkat çekerek, yürütülen onarım ve inşa faaliyetleri hakkında güncel rakamları paylaştı. Vali Masatlı, kent genelinde hasar tespiti yapılan 944 eğitim kurumunun tadilatının bittiğini, 145 okulda ise yapısal güçlendirme adımlarının başarıyla sonuçlandığını bildirdi. Ayrıca, tamamen yıkılan 210 eğitim tesisinin yerine 232 yeni okul binasının faaliyete geçirildiğini müjdeledi. Dayanışma ruhunun önemine değinen Vali Masatlı, şu ifadeleri kullandı: "Bizler hepimiz aynı coğrafyada yaşıyoruz, bizler öyle bir milletiz ki Hatay'da birisinin canı yansa İstanbul'dan insan onun üzüntüsünü taşır, Edirne'deki bir insanımıza bir şey olsa Kars'taki bir insanımız onun derdine ortak olmaya çalışır. Mesleki eğitim bu ülkenin stratejik bir konusudur, ara eleman bu ülkenin sanayisinin en önemli konularından bir tanesidir, burası da Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak hem şehrimizin hem de ülkemizin üretimine katkı sunacak, üretiminin içinde bulunacak o insanlarımızı, güzel evlatlarımızı yetiştirecek yer olacaktır." HAYIRSEVER İŞ İNSANI EROL BİLECİK: "BU TOPRAKLARA GÖNÜL BORCUMUZU ÖDÜYORUZ" Kendi ismini taşıyan eğitim kurumuna sağladığı desteklerle anne ve babasının hatırasını yaşatan iş insanı Erol Bilecik, törende yaptığı duygusal konuşmada memleketine olan bağlılığını vurguladı. Hatay'da lise eğitimini tamamlayan bir birey olarak şehre olan vefasını dile getiren Bilecik, eğitim seferberliğine olan inancını paylaştı. Bilecik, konuşmasında şu sözlere yer verdi: "Bu bereketli toprakların bize verdiklerini 'eğitime, zaman zaman kültür sanata, spora ama en çok da eğitime ödeme zamanı' dedik ve bunu uzun yıllar, hayatımızın son nefesine kadar da ailemle beraber ödeyeceğimiz konusunda buradan memnuniyetle taahhüdümü veriyorum." TEKNOLOJİK DONANIMLA YENİDEN İNŞA EDİLEN ATÖLYE BİNASI Resmi açılışın ardından protokol üyeleri, atölye binasında yer alan ileri teknolojiye sahip makine parkurunu gezerek öğrencilerin uygulama süreçlerini yakından takip etti. Modernize edilen tesis, sadece fiziksel bir bina değil, bölge ekonomisi için nitelikli iş gücü üreten bir merkez olarak tasarlandı. Hataylı gençler, Semiha-Abbuş Bilecik Atölye Binası çatısı altında; mobilya ve iç mekan tasarımı, metal teknolojisi ile makine ve tasarım teknolojisi gibi farklı branşlarda pratik eğitim alarak mesleki yetkinliklerini geliştirme imkanı bulacak.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.