#Tübi̇tak 4006 Bilim Fuarı

İLKHABER-Gazetesi - Tübi̇tak 4006 Bilim Fuarı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tübi̇tak 4006 Bilim Fuarı haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Seyhan ÇEP Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı açıldı Haber

Seyhan ÇEP Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı açıldı

Seyhan ÇEP Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı açıldı. Fuara; Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Fehmi Haytaoğlu, Seyhan İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Musa Yıldızhan, Seyhan ÇEP Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Saffet Alptekin ile öğretmen ve öğrenciler katıldı. Öğrencilerin bilimsel projelerinin yer aldığı fuarda stantları gezen Adana Milli Eğitim İl Müdürlüğü Şube Müdürü Fehmi Haytaoğlu, projeler hakkında bilgi aldı. “TÜM PROJELER ÇOK BAŞARILIYDI” Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Fehmi Haytaoğlu hazırlanan projelerin önemli çalışmalar olduğunu belirterek, “Bizler bir şeyler icat etmeyi ve buluş yapmayı önemsiyoruz. Çünkü bu çağda bir yarış var ve bizim de bu yarışın içinde yer almamız gerekiyor. Bu kapsamda geliştirilebilir, özgün çalışmalar ve insanlığın yararına kullanılabilecek projeler ortaya konmuş. Bütün projeler çok başarılıydı. Öğrenciler özgün projeler geliştirmiş. Projeler arasında engelli vatandaşlar için üretilen bir çalışma da vardı. Biz engelli bireylerimizi önemsiyoruz; onların yaşamlarını kolaylaştırmak ve mutlu olmalarını sağlamak zorundayız. Öğrencilerimizin bu farkındalığını tebrik ediyoruz” şeklinde konuştu. “TÜM PROJELERİMİZ ELEKTRONİK DONANIMLARDAN OLUŞUYOR” Seyhan ÇEP Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Saffet Alptekin fuarın önemine dikkat çekerek, “Bugün TÜBİTAK Bilim Fuarı’nın açılışı için bir araya geldik. Fuarımızın bir özelliği var; tüm projelerimiz elektronik donanımlardan oluşuyor. Toplamda 17 projemiz mevcut. Projelerde emeği geçen herkese teşekkür ederim” ifadelerini kullandı. “BU YIL 17 PROJE VE 35 ÖĞRENCİYLE KATILIM SAĞLIYORUZ” Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Sezer Keçeli özellikle robotik kodlama projelerine ağırlık verdiklerine dikkat çekerek şunları söyledi: “TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları’na projelerimizle katılım gösteriyoruz. Özellikle robotik kodlama ağırlıklı projelerimiz mevcut. Bu yılki fuarda 17 projemiz var ve 35 öğrencimizle projelerimizi yürütüyoruz. Bir projeden örnek vermek gerekirse; trafik ışığı normal seyrinde çalışırken, karşıdan karşıya geçmesi gereken engelli bireyler için özel bir kart sistemi geliştirdik. Bu sistem sayesinde, kartı kullanan bireyler karşıya geçerken trafik ışığının belirli bir süre yeşil yanması sağlanmaktadır.”

Meryem Abdurrahim Gizer Ortaokulu’nda bilim şöleni Haber

Meryem Abdurrahim Gizer Ortaokulu’nda bilim şöleni

Adana’da öğrencilerin bilimsel düşünme ve üretme becerilerini ortaya koyduğu TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı, yoğun katılımla gerçekleştirildi. TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları Destekleme Programı kapsamında, Meryem Abdurrahim Gizer Ortaokulu’nda düzenlenen bilim fuarı yoğun katılımla gerçekleştirildi. Okulun Bilişim Teknolojileri ve Yazılım öğretmeni N. Nihan Balta’nın yürütücülüğünü yaptığı fuar, okul müdürü Bilal Osman Ekizoğlu’nun destekleriyle bu yıl 4’üncü kez kapılarını açtı. 15 öğretmen ve 65 öğrencinin görev aldığı fuarın açılışı; Adana Seyhan Kaymakamı Ekrem İnci, Seyhan İlçe Millî Eğitim Müdürü Murat Çelik ve beraberindeki şube müdürlerinin katılımlarıyla yapıldı. Öğrencilerin uzun süre emek vererek hazırladığı projeler, ziyaretçiler tarafından büyük ilgi gördü. Bilimsel düşünme, araştırma ve üretme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan fuarda; teknoloji, çevre, geri dönüşüm, dil, kültür ve günlük yaşam temalı birçok proje sergilendi. “SADECE TÜKETEN DEĞİL, ÜRETEN BİR ÜLKE OLMALIYIZ” Seyhan Kaymakamı Ekrem İnci, Türkiye’nin artık teknolojiyi üreten bir ülke olduğunu işaret eden İnci, “Bizim artık ülke olarak teknoloji üreten, bilgi üreten bir ülke olmamız lazım. Öğrencilerimizin de bu bilinçle yetişmesi gerekiyor. Artık başka ülkelerin ürettiği teknolojileri ve bilgileri sadece alıp kullanan değil; kendi bilgi ve teknolojisini üreten, bunu sanayi alanında kullanan bir ülke olmalıyız. Bugün savunma sanayinde ve diğer sanayi dallarında bunu yapıyoruz. Bu nedenle Sayın Cumhurbaşkanımıza da yapılan çalışmalardan dolayı teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu. “TEKNOLOJİYİ KENDİMİZ ÜRETMEK ZORUNDAYIZ” Dünya’da savaşların yaşandığına dikkat çeken Ekrem İnci “Şu anda dünyada savaş ortamı var. Buna rağmen bizler güvenli bir şekilde öğrencilerimizle eğitim faaliyetlerimizi sürdürüyoruz, normal hayatımıza devam ediyoruz. Bunun sebebi, savunma sanayinde ve diğer alanlarda kendi teknolojimizi ve bilgimizi üretmeye başlamamızdır. Böylece kendimizi daha güvende hissediyoruz. Çünkü başka ülkeler bize faydalı teknolojileri vermek istemiyor ya da bunlar için milyarlarca dolar ödemek gerekiyor. Bu nedenle teknolojiyi kendimizin üretmesi büyük önem taşıyor. Çocuklarımızın projelerini çok beğendim, hepsini tebrik ediyorum. Gerçekten çok güzel çalışmalar olmuş. Özellikle hayvan hakları konusunda öğrencilerimizin ciddi bir farkındalığa sahip olduğunu gördüm. Ancak bu konuda bilgilerimizin daha da geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Şu anda yapılan çalışmalar daha çok etkinlik boyutunda ilerliyor. Bu alanda daha kapsamlı çalışmalar yapılması gerektiğini düşünüyoruz ve bu yönde bir çalışma da başlatmış olduk” dedi. “GELECEĞİMİZİN MİMARI OLACAK ÇOCUKLARIMIZIN DA EMEKLERİNE SAĞLIK” Seyhan İlçe Milli Eğitim Müdürü Murat Çelik, öğrencilerin ve öğretmenlerin çok emek harcadıkları projelerin ortaya çıktığına dikkat çekerek, “Çocukların çalışmalarını gezdik, projelerini gördük. Gerçekten çok emek harcanmış, çok güzel stantlar var. Gelecekte işimize yarayacak birçok projeye şahitlik ettik. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum, sağ olsunlar, var olsunlar. Tüm öğretmenlerimizi tebrik ediyorum. Geleceğimizin mimarı olacak çocuklarımızın da emeklerine sağlık. Onları da ayrıca kutluyorum” ifadelerini kullandı. “PROJELER BÜYÜK EMEKLE HAZIRLANDI” Meryem Abdurrahim Gizer Ortaokulu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmeni Nihan Balta, çok güzel bir bilim fuarı gerçekleştirdiklerini belirterek şunları söyledi: “Fuarda toplam 19 projemiz var. Projelerimiz 4 matematik, 2 Fen Bilimleri, 1 Görsel Sanatlar, 1 Türkçe, 1 Sosyal Bilgiler, 1 Bilişim Teknolojileri, 1 İngilizce, 1 Almanca, 1 Müzik branşından olmak üzere toplam 15 öğretmenimizin emeği var. Ama özellikle, bu güzel fuar alanının hazırlanmasında; gerek fikirleriyle gerek enerjileriyle en başından beri hep beni destekleyen Matematik Öğretmenimiz Melike Demirhan' a ve Görsel Sanatlar öğretmenimiz Sevim Teker Kahyalar' a sonsuz teşekkürler. Okul müdürümüz Bilal Osman Ekizoğlu' na da bana olan güveni ve desteğinden dolayı da ayrıca teşekkür ediyorum. Şu an projelerin isimlerini tek tek sayamasam da bütün projelerimizin ayrı ayrı emek verilerek hazırlandığını vurgulamalıyım. Toplam 65 öğrencimiz ve 15 öğretmenimiz görev aldı. Okulumuzda bu yıl dördüncü kez düzenleniyor. Ben ise ikinci kez yürütücülüğünü yapıyorum.” Görev alan öğretmenler, öğrenciler ve protokol üyelerinin katılımıyla çekilen toplu fotoğraf ile bilim fuarından güzel bir anı bırakıldı. Okul yönetimi ise fuarın hazırlanmasında görev alan öğretmenlere, öğrencilere ve destek veren velilere teşekkür ederek katılımcılara ziyaretlerinden dolayı memnuniyetlerini iletti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.