#Yüreğir İlçe Milli Eğitim Müdürü İzzet Aydın

İLKHABER-Gazetesi - Yüreğir İlçe Milli Eğitim Müdürü İzzet Aydın haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yüreğir İlçe Milli Eğitim Müdürü İzzet Aydın haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

MAR-DAD Başkanı Arslan: Mardinlilerde ‘ben’ değil ‘biz’ var Haber

MAR-DAD Başkanı Arslan: Mardinlilerde ‘ben’ değil ‘biz’ var

Adana'daki Mardinliler Dayanışma ve Sosyal Yardımlaşma Derneği (MAR-DAD) tarafından bayramlaşma ve taziye programı düzenlendi. Programda MAR-DAD Başkanı Halil Arslan, Yüreğir İlçe Milli Eğitim Müdürü İzzettin Aydın, İl Milli Eğitim Şube Müdürü Abdul Haluk Demir, Mersin Midyatlılar Dernek Başkanı Zeynel Acet, Mersin Mardinliler Dernek Başkanı Şehmuz Ceylan ve Yardımcısı Cengiz Kaya, Şehit babası Bekir Şık, MAR-DAD gönüllüleri Özlem Pekduraner, Bekir Sami Gül, İnci Büyük, MAR-DAD Onursal Başkanı Hüseyin Talay, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fahrettin Tepgeç, Genel Sekreter Yunus Altunkaynak, Sayman Yahya Demirel, Yönetim kurulu üyeleri, Ali Arslan, Şükran Hakan, Ekrem Büyük, Denetim Kurulu Üyesi Nureddin Kayapınar, MAR-DAD Kadın Kolları Başkanı Zekiye Çakmak ve üyeler Haşim Çakmak, Halil Altunay, Salih Algan ve konuklar hazır bulundu. MAR-DAD Başkanı Halil Arslan, Mardinlilerde ‘ben’ kelimesinin olmadığını, ‘biz’ kelimesinin her zaman var olduğunu anlatan Arslan, “Bu derneğin bayrağını taşıyan tüm yönetime ve önceki yönetime teşekkürlerimi sunuyorum. Biz beraberiz. Amacımız Mardin ve Mardinlilerle ilgili önemli çalışmalara imza atmak” dedi. MAR-DAD Başkanı Halil Arslan’ın kayınbiraderinin vefatı nedeniyle bayram döneminde Adana dışında bulunması sebebiyle gerçekleştirilemeyen Kurban Bayramı bayramlaşma programı, Arslan’ın kente dönmesinin ardından dernek binasında yapıldı. Bayramlaşma ve taziyenin bir arada gerçekleştirildiği programda dernek üyeleri ve davetliler bir araya gelerek sohbet etti, bayramın birlik ve beraberlik ruhunu paylaştı. DUALAR EDİLDİ Programa katılanlar, Başkan Halil Arslan’a başsağlığı dileklerini iletirken, merhum için dualar edildi. Taziye programına Adana’nın yanı sıra farklı illerden gelen Mardinliler de katılarak Halil Arslan’ın acısını paylaştı. Etkinliğe Yüreğir İlçe Milli Eğitim Müdürü İzzettin Aydın, İl Milli Eğitim Şube Müdürü Abdul Haluk Demir, Mersin Midyatlılar Derneği Başkanı Zeynel Acet, Mersin Mardinliler Derneği Başkanı Şehmuz Ceylan ve Başkan Yardımcısı Cengiz Kaya, şehit babası Bekir Şık ile çok sayıda dernek üyesi ve gönüllü katıldı. BİRLİK VE BERABERLİK MESAJLARI MAR-DAD gönüllüleri, yönetim kurulu üyeleri, kadın kolları temsilcileri ve konukların hazır bulunduğu programda dayanışma, birlik ve beraberlik mesajları verildi. Katılımcılar, bayramların toplumsal kaynaşmayı güçlendiren önemli günler olduğunu vurgulayarak, dernek çalışmalarının aynı dayanışma ruhuyla sürdürüleceğini ifade etti. AYDIN, “ÇALIŞMALARIN HAYIRLARA VESİLE OLMASINI DİLİYORUM” Yüreğir İlçe Milli Eğitim Müdürü İzzet Aydın, “Çalışmaların hayırlara vesile olmasını diliyorum. Dernek kurulduğundan beri ilk defa Mardinliler aktif çalışmalarla devam ediyor. Halil Arslan Başkanımızın önderliğinde inşallah daha güzel çalışmaların yapılacağına inanıyorum” dedi. ARSLAN, “MARDİNLİLERDE ‘BEN’ DEĞİL ‘BİZ’ VARDIR” MAR-DAD Başkanı Halil Arslan derneğe gelerek taziyelerini ileten tüm herkese teşekkürlerini sundu. Mardinlilerde ‘ben’ kelimesinin olmadığını, ‘biz’ kelimesinin her zaman var olduğunu anlatan Arslan, “Bu derneğin bayrağını taşıyan tüm yönetime ve önceki yönetime teşekkürlerimi sunuyorum. Biz beraberiz. Amacımız Mardin ve Mardinlilerle ilgili çalışmalar. Eğitim konusunda çalışmalarımız var. Bunları sürdürmeye devam edeceğiz. Biz ortalama 150 -200 öğrencimize eğitim bursu veriyoruz. Yarın bu öğrencilerimiz önemli makamlara gelecektir. Ben yıllardır bireysel olarak 170’in üzerinde öğrencimize burs veriyorum. Derneğimizde bu rakamı artıracağız. Başarılı öğrencilere katkımız sürüyor. Elimizden geldiği bütçeyle burslarımızı vermeye devam edeceğiz. Öğrencilerimize elimizden gelen katkıyı sağlayacağız. Mersin Midyatlılar Derneği Başkanı Zeynel Acet, Mersin Mardinliler Derneği Başkanı Şehmuz Ceylan aramızda. Onlarla istişare halindeyiz” ifadelerini kullandı. “HEP BERABER ÇALIŞACAĞIZ” Mardin için daha önce sivil toplum kuruluşu başkanlığı yaptığı dönemde yaptığı çalışmalara değinen Arslan, “Elimizden ne geliyorsa eğitim adına ne yaparsak yapalım, inanın en iyi yatırım insana yapılan yatırımdır. Bunun aksi yoktur. Hep beraber çalışacağız, hep beraber yapacağız. Yapabilirsek yapacağız, yapamadığımızı da yapmaya çalışacağız. Usanmayacağız. Herkes karınca kararınca gücü yettiği kadar katkı sunar. Kimisi et parası verir, kimisi gömlek verir, kimisi ayakkabı verir. Az önce geldim, burada ayakkabılar var. Dağıtacaklar. Evet, dağıtıyorlar. Bu da bir yardımdır. Herkes ne yapabiliyorsa yapsın. Elhamdülillah, hep beraber hayır işidir. O hayra hepimiz elimizi uzatacağız. Herkes gücü yettiği kadar destek olur. Buraya gelmeniz, burada toplanmamız da bir katkıdır. Bir şey konuşulur, bir şey değerlendirilir. O değerlendirilen şey akılda kalır, müracaat edilir ve yapılır. Aranızda bulunmanız önemli. Hepinize teşekkür ederim” şeklinde konuştu. Arslan, Mardin ve Mardinli vatandaşlar için el birliğiyle çalışacaklarını dile getirdi. AYDIN, “DERNEKLER SOSYAL DAYANIŞMANIN MERKEZİNDE OLMALI” Yüreğir Milli Eğitim Müdürü İzzettin Aydın ise, "Dernek ve vakıf faaliyetlerinde şüphesiz yardımlaşma kısmı, maddi yardımlaşma kısmı önemlidir. Bir öğrenciye burs vermek, ihtiyaç sahibine yardım etmek önemlidir. Ancak bunun dışında da toplumsal dayanışmayı artıracak, hemşehriler arasındaki birlikteliği güçlendirecek faaliyetlerin olması gerektiğini düşünüyorum. Derneklerin görevi sadece burs vermek ya da ihtiyaç sahiplerine yardım etmek olmamalıdır. Bunlar faaliyetlerin bir kısmıdır. Bunun dışında Adana ve Mersin gibi hemşehrilerimizin yoğun yaşadığı şehirlerde dayanışmayı artıracak çalışmalar yapılmalıdır. İnsanların manevi desteğe, morale de ihtiyacı vardır. Birisi evleniyorsa hep birlikte gideriz. Verilen hediye küçük de olsa onun için değerlidir. Düğününe gitmek, yanında olmak bile bir moral kaynağıdır. Sağlık sorunu yaşayan bir hemşerimize derneğin maddi ve manevi destek olması gerekir. Bazen hastaneye gitmeye imkânı olmayabilir. Bazen başka şehre tedavi için gitmesi gerekebilir. Bunların organize edilmesi de dayanışmanın bir parçasıdır” dedi. TALAY, TÜM HEMŞEHRİLERİMİZİN YANINDA OLUYORUZ MAR-DAD Onursal Başkanı Hüseyin Talay’da tüm hemşehrilerinin iyi günde kötü günde yanlarında olduklarını ve olmaya devam edeceklerini anlattı.

Yüreğir'de Arabulucu/  Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi kapsamında 429 öğrenciye eğitim verildi Haber

Yüreğir'de Arabulucu/ Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi kapsamında 429 öğrenciye eğitim verildi

Adana’nın Yüreğir ilçesinde, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen “Yüreğir'de Arabulucu/ Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi" kapsamında Atakent Borsa İstanbul Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde düzenlenen törenle 42 öğrenciye “akran arabulucu” sertifikası verildi ve yemin töreni gerçekleştirildi. Programa Yüreğir Kaymakamı Mehmet Aksu, Yüreğir İlçe Milli Eğitim Müdürü İzzettin Aydın, Okul Müdürü İnayet Çelenk, öğretmenler ve öğrenciler katıldı. AKSU, “ARABULUCULUK EĞİTİMİ HER OKULDA UYGULANMALI” Yüreğir Kaymakamı Mehmet Aksu arabuluculuk eğitiminin erken yaşta verilmesinin önemine dikkat çekerek, “Birkaç ay önce arkadaşlarımız arabuluculukla ilgili kısa bir sunum yapmıştı. O günden bugüne, ilk kez bu program vesilesiyle bir aradayız. İnsanın bulunduğu her yerde çatışma olur. Adli mercilerde arabuluculuk sistemi olduğu gibi, farklı kamu kurumlarında da uzlaşma ve arabuluculuk gibi, artan iş yükünü hafifletmeye yönelik birçok çalışma bulunuyor. Önemli olan, bu iş yükü bu noktaya gelmeden, sizlerin yaş grubunda kişiliklerin şekillendiği bu dönemde arabuluculuk mekanizması konusunda eğitim verilmesidir. Yüreğir’de 6 okulumuzda Yüreğir’de Arabulucu/ Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi başlatıldı. Bu, tüm okullarımızda uygulanması gereken çok önemli bir projedir. Projeye emek veren herkese teşekkür ederim” şeklinde konuştu. AYDIN, “ÖĞRENCİLER DİNLEYEREK VE KONUŞARAK SORUN ÇÖZMEYİ ÖĞRENECEK” Yüreğir İlçe Milli Eğitim Müdürü İzzettin Aydın projenin akran zorbalığını önleme ihtiyacından doğduğunu belirterek şunları söyledi: “Yüreğir’de Yüreğir’de Arabulucu/ Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi fikri, okullarımızda zaman zaman akran zorbalığının yaşandığını görmemizden doğdu. İnsanların toplu olarak yaşadığı yerlerde bu tür anlaşmazlıklar olabiliyor. Biz de bu anlaşmazlıkları şiddet boyutuna ulaşmadan, müzakere yoluyla konuşarak ve anlaşarak çözmeyi hedeflerken, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi’nde Prof. Dr. Abbas Türnüklü hocamızın böyle bir çalışması olduğunu gördük. Projeyi Yüreğir’de 6 okulumuzda uyguluyoruz. Burada edineceğiniz kazanımların, sosyal hayatınızda da yararlı olabileceğini düşünüyoruz. Anlaşmazlıkları konuşarak, müzakere ederek ve birbirimizi dinleyerek çözebilme becerisini kazanabileceğinizi düşünüyoruz.” “PROJEYE EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDİYORUM” Atakent Borsa İstanbul Kız Mesleki ve Teknik Lisesi Müdürü İnayet Çelenk, “Şu anda okulumuzda uyguladığımız Yüreğir’de Arabulucu/ Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projenin sertifika törenine hepiniz hoş geldiniz. Okulumuzu böyle kıymetli bir projeye dâhil eden ve emeği geçen herkese teşekkür ederim. Projenin okulumuzda başarıyla uygulanmasına katkı sağlayan müdür yardımcılarına, rehber öğretmenlere ve öğrencilerime teşekkür ediyor, katılımlarınızdan dolayı ayrıca teşekkür ediyorum” diye ifade etti. Rehber öğretmen Ayşegül Öner de proje kapsamında sunum gerçekleştirerek öğrencilere süreç hakkında bilgi verdi. ÖĞRENCİLER ARASINDA ANLAŞMAZLIKLARA MÜZAKERE VE ARABULUCULUK MODELİ Yüreğir’de Arabulucu/ Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi, öğrenciler arasında yaşanabilecek anlaşmazlıkların şiddete dönüşmeden, müzakere ve arabuluculuk teknikleriyle çözülmesini amaçlıyor. Disiplin odaklı müdahale yerine önleyici ve onarıcı bir okul iklimi oluşturmayı hedefleyen projede; çatışma çözme becerileri, öfke kontrolü, etkili iletişim, empati, aktif dinleme ve barışçıl çözüm yöntemleri gibi başlıklarda eğitimler gerçekleştirildi. Liselerde 18 saat, ortaokullarda ise 24 saat süren program kapsamında öğrenciler, sosyometri tekniği ile arkadaşları tarafından seçilerek “Arabulucu/Barışyapıcı Lider Öğrenci” olarak görevlendirildi. Bu modelle sınıf içinde güven temelli bir öğrenci liderliği yapısı oluşturuldu. Projede ayrıca “Akran Arabulucu Odası” uygulamasıyla, sorun yaşayan öğrencilerin yapılandırılmış görüşme süreci içinde akranlarının rehberliğinde sorunlarını çözmeleri sağlanıyor. Bu yöntemle öğrencilerin sadece problem çözme değil; sorumluluk alma, adalet duygusu geliştirme ve toplumsal barış bilinci kazanması da hedefleniyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.