Hatay'da Antakya Dikmece Mahallesi'nde deprem sonrası inşa edilen 237. okul hizmete girdi
Hatay'da Antakya Dikmece Mahallesi'nde deprem sonrası inşa edilen 237. okul hizmete girdi
6 Şubat sarsıntılarının ardından Hatay'da başlatılan eğitim seferberliği kapsamında inşası tamamlanan Şehit Sabri Aksu Ortaokulu hizmete girdi. Vali Mustafa Masatlı, bölgedeki sosyal donatı ihtiyacının karşılanmasına yönelik çalışmaların devam ettiğini vurguladı.
Haber Giriş Tarihi: 18.05.2026 20:20
Haber Güncellenme Tarihi: 18.05.2026 20:26
Kaynak:
AA
Hatay'da deprem sonrası yürütülen iyileştirme çalışmaları kapsamında, eğitim altyapısını güçlendirecek adımlar atılmaya devam ediliyor. Antakya ilçesine bağlı Dikmece Mahallesi'nde yapımı tamamlanan 13 derslikli Şehit Sabri Aksu Ortaokulu, düzenlenen resmi törenle kapılarını öğrencilere açtı. Bu açılışla birlikte, büyük afetin ardından şehirde faaliyete geçen okul sayısı 237'ye ulaştı.
EĞİTİM ALTYAPISINDA MODERN DÖNÜŞÜM
Törende bir konuşma gerçekleştiren Hatay Valisi Mustafa Masatlı, depremler sonrası hasar gören eğitim kurumlarının yerine yenilerinin kazandırılmasının önemine dikkat çekti. Kentteki eğitim imkanlarının her geçen gün daha ileri bir seviyeye taşındığını kaydeden Masatlı, bölgenin ihtiyaçları doğrultusunda planlamaların sürdüğünü ifade etti.
Vali Masatlı, okulun yer aldığı Dikmece Mahallesi'nin afet sonrası imara açılan stratejik bölgelerden biri olduğunu hatırlattı. Alandaki yapılaşma yoğunluğuna değinen Masatlı, "Burası şu an itibarıyla 14 bin 800 konuta ulaşan TOKİ'nin Türkiye'deki ikinci büyük şantiye alanıdır. Sadece konutların yapılması yetmiyor diğer taraftan da burada eğitim ve sağlık tesisleri yapılması lazım. Bununla ilgili de hem sağlık tesislerimiz hem de spor alanlarımız dahil buraları yaptık. Bugün de 237'nci okulumuzu gururla, mutlulukla açmış olduk" şeklinde konuştu.
Açılışı yapılan okul, 1988 yılında Balıkesir'de meydana gelen uçak kazasında şehit düşen Hava Pilot Teğmen Sabri Aksu'nun anısını yaşatacak. Vali Masatlı, bu anlamlı projenin hayata geçirilmesinde emeği geçen tüm kurum ve kişilere teşekkürlerini sundu. Törenin ardından Vali Masatlı ve beraberindeki protokol üyeleri, sınıfları tek tek ziyaret ederek eğitim gören çocuklarla sohbet edip başarılar diledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Hatay'da Antakya Dikmece Mahallesi'nde deprem sonrası inşa edilen 237. okul hizmete girdi
6 Şubat sarsıntılarının ardından Hatay'da başlatılan eğitim seferberliği kapsamında inşası tamamlanan Şehit Sabri Aksu Ortaokulu hizmete girdi. Vali Mustafa Masatlı, bölgedeki sosyal donatı ihtiyacının karşılanmasına yönelik çalışmaların devam ettiğini vurguladı.
Hatay'da deprem sonrası yürütülen iyileştirme çalışmaları kapsamında, eğitim altyapısını güçlendirecek adımlar atılmaya devam ediliyor. Antakya ilçesine bağlı Dikmece Mahallesi'nde yapımı tamamlanan 13 derslikli Şehit Sabri Aksu Ortaokulu, düzenlenen resmi törenle kapılarını öğrencilere açtı. Bu açılışla birlikte, büyük afetin ardından şehirde faaliyete geçen okul sayısı 237'ye ulaştı.
EĞİTİM ALTYAPISINDA MODERN DÖNÜŞÜM
Törende bir konuşma gerçekleştiren Hatay Valisi Mustafa Masatlı, depremler sonrası hasar gören eğitim kurumlarının yerine yenilerinin kazandırılmasının önemine dikkat çekti. Kentteki eğitim imkanlarının her geçen gün daha ileri bir seviyeye taşındığını kaydeden Masatlı, bölgenin ihtiyaçları doğrultusunda planlamaların sürdüğünü ifade etti.
Vali Masatlı, okulun yer aldığı Dikmece Mahallesi'nin afet sonrası imara açılan stratejik bölgelerden biri olduğunu hatırlattı. Alandaki yapılaşma yoğunluğuna değinen Masatlı, "Burası şu an itibarıyla 14 bin 800 konuta ulaşan TOKİ'nin Türkiye'deki ikinci büyük şantiye alanıdır. Sadece konutların yapılması yetmiyor diğer taraftan da burada eğitim ve sağlık tesisleri yapılması lazım. Bununla ilgili de hem sağlık tesislerimiz hem de spor alanlarımız dahil buraları yaptık. Bugün de 237'nci okulumuzu gururla, mutlulukla açmış olduk" şeklinde konuştu.
Açılışı yapılan okul, 1988 yılında Balıkesir'de meydana gelen uçak kazasında şehit düşen Hava Pilot Teğmen Sabri Aksu'nun anısını yaşatacak. Vali Masatlı, bu anlamlı projenin hayata geçirilmesinde emeği geçen tüm kurum ve kişilere teşekkürlerini sundu. Törenin ardından Vali Masatlı ve beraberindeki protokol üyeleri, sınıfları tek tek ziyaret ederek eğitim gören çocuklarla sohbet edip başarılar diledi.
Kaynak: AA